۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۵۳

رئیس محیط زیست لامرد:

حمایت های دادگستری افزایش ۱۲درصدی حیات وحش لامرد را به همراه داشت

حمایت های دادگستری افزایش ۱۲درصدی حیات وحش لامرد را به همراه داشت

لامرد - رئیس اداره حفاظت از محیط زیست لامرد گفت: حمایت های فوق العاده دادگستری در تغییر رویه شکارچیان متخلف و پویایی انجمن های مردمی شهرستان باعث افزایش ۱۲ درصدی حیات وحش لامرد شده است.

حمزه برومندفر در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سرشماری گونه‌های شاخص حیات وحش در منطقه کوه هوای شهرستان لامرد در جنوب استان فارس، انجام شد. وی گفت: سرشماری گونه‌های شاخص منطقه کوه هوا (هُما) در این شهرستان با همراهی اعضای انجمن پایشگران زمین و زندگی علامرودشت، طبیعت دوستان، و شکارچیان دیروز دوستداران امروز به تعداد ۱۵۰ نفر اجرا شد.

وی گفت: در این فرآیند مجموعاً ۱۴۰۰ راس قوچ و میش و کله بز در این منطقه سرشماری شد.

برومندفر، حفاظت مشارکتی را مهمترین دلیل افزایش جمعیت حیات وحش منطقه شکار ممنوع کوه هوا در لامرد دانست و گفت: حیات وحش شهرستان لامرد منحصر به فرد است که حمایت های فوق العاده انجمن های مردم نهاد، دادگستری، و تغییر رویه شکارچیان متخلف باعث افزایش ۱۲ درصدی شده است.

رئیس محیط زیست لامرد افزود: با توجه به نامناسب بودن هوا و باد شدید، حدود شصت درصد پایش شد که ۱۴۰۰ رأس قوچ و میش و کله بُز که در هیچ جای دنیا نیست سرشماری شد.

وی با اشاره به اینکه پارک های ملی در سطح استان فارس ظرفیت ذخیره گاهاه حیات وحش شهرستان لامرد را ندارند تصریح کرد: انجمن پایشگران زمین و زندگی علامرودشت شهرستان لامرد مانند نگینی در کشور حرف اول را در بحث حفاظت از حیات وحش میزند، و فعالیتی جدی در زمینه حفاظت از این گونه‌ها را با همکاری اداره حفاظت محیط زیست دارد.

برومندفر ادامه داد: این انجمن، از سال ۱۳۹۵ کار حفاظت از گونه‌های حیوانات منطقه را آغاز کرده و با احداث آبشخورها، پاسگاه قرقبانی و استخدام چندین قرقبان در قالب حفاظت مشارکتی، سبب افزایش چشمگیر جمعیت حیات وحش منطقه شکار ممنوع کوه هوا شده است.

رئیس محیط زیست لامرد افزود: کوه هما پناهگاه، و ذخیره گاه حیات وحش جنوب استان فارس معرفی شده است که حساسیت فوق العاده ای دارد.

وی گفت: رویه ای که دادگستری لامرد برای شکارچیان متخلف درنظر گرفته و آنان را به خرید مخازن، خرید تجهیزات و ساخت آبشخورها برای حیات وحش مکلف می کند فرهنگسازی خوبی برای این نسل و نسل های آینده خواهد بود که جاداره از حاج آقا غفاری حاج آقا سعادت پور و دیگر قضات و حامیان محیط زیست شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، منطقه شکار ممنوع کوه هوا و تنگ خور، حدود ۱۳۰ هزار هکتار وسعت دارد و از نظر تقسیمات سیاسی در حوزه سه شهرستان خنج، گراش و لامرد در جنوب استان فارس واقع شده است.

کد خبر 5412705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      3 1
      کوه هوا برای علامرودشت هست نه لامرد
    • عباس IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      2 0
      خدا کنه که همیشه اینطور باشد....دینار درهم وسط نیاد
    • مهر RO ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      2 0
      اگه این خبر صحت داشته باشه واقعا دمشون گرم. کار فوق العاده ای برای حفظ طبیعت شده.