۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۰۴

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی مطرح کرد؛

حماسه‌آفرینی رویکرد اصلی دبیرخانه هنرهای حماسی در گام دوم انقلاب

حماسه‌آفرینی رویکرد اصلی دبیرخانه هنرهای حماسی در گام دوم انقلاب

مشهد - رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: دبیرخانه هنرهای حماسی در نظر دارد رویکرد حماسه، حماسه آفرینی و امیدواری را به‌عنوان رویکرد اصلی در فضای گام دوم انقلاب گسترش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری دومین جایزه داستان‌های حماسی که با حضور داوران این رویداد و سعید تشکری دبیر علمی شامگاه گذشته در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار شد.

مجید عسگری در این نشست با نگاهی به گذشته دبیرخانه هنر حماسی و وضعیت فعلی آن، اظهار کرد: دبیرخانه هنر حماسی چهار سال گذشته در حوزه هنری تشکیل شده اما در یک سال اخیر با توجه به رویکردهای جدید حوزه هنری در کشور و استان، تغییراتی در سیاست‌ها و برنامه‌های آن اعمال شده و بر همین اساس این دبیرخانه چهار محور اصلی در فعالیت‌های خود دارد.

وی، پژوهش و برنامه‌ریزی را یکی از این محورها دانست و گفت: در این محور با حضور اساتید مختلف و اعضای هیئت علمی به گفت‌وگو و هم‌اندیشی درباره چیستی و بایستگی هنر حماسی می‌پردازند و در نتیجه این گفتگوها، به‌زودی دو کتاب با موضوع "اقتباس‌های هنری از شاهنامه فردوسی" و "گزارش هم‌اندیشی‌ها" منتشر خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی افزود: "برنامه‌ریزی" به‌عنوان دومین محور، وظیفه ارتباط با نهادهای مختلف هنری را دنبال می‌کند و سومین محور با عنوان "تولیدات هنری" در دو بخش "فکری" و "هنری" جلسات و کارگروه‌هایی دارند که محصول آن در یک سال اخیر، تولیداتی از قبیل پرده نقالی، انیمیشن، هنرهای تجسمی، فیلم و تئاتر بوده است.

وی با اشاره به اهمیت گفتمان حماسه، ادامه داد: "حساس‌سازی، گسترش فرهنگ هنر حماسی و گفتمان‌سازی هنر حماسی" در بین هنرمندان نیز چهارمین محوری است که در دبیرخانه هنرحماسی فعالیت می‌کند.

عسگری ادامه داد: در محور چهارم تاکنون دو فراخوان تحت عنوان فراخوان "جایزه داستان حماسی" و فراخوان "سینما حماسه" داشته‌ایم.

وی در توضیح جایزه داستان حماسی خاطرنشان کرد:: مرحله اول این فراخوان در سال ۹۸ و قبل از ایام کرونا برگزار شد و فراخوان مرحله دوم آن نیز امسال منتشر شده و تا ۱۵ اسفند ادامه دارد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به اهمیت و ضرورت امیدآفرینی در کشور، خاطرنشان کرد: دبیرخانه هنرهای حماسی در نظر دارد رویکرد حماسه و حماسه آفرینی و امیدواری را که از نیازهای امروز جامعه است، به‌عنوان رویکرد اصلی در فضای گام دوم انقلاب گسترش دهد.

کد خبر 5413005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha