۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۸

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی مدنظر باشد

جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی مدنظر باشد

سنندج- مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: جهاد منحصر در مباحث جسمی و مالی نبوده و در حوزه تبیین دستاوردهای انقلاب نیز باید مجاهدت همیشگی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید عسکری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جهاد منحصر در جهاد جسمی و مالی نبوده بلکه دو نوع جهاد دیگر شامل جهاد تبیین و جهاد قلبی وجود دارد.

وی افزود: جهاد با زبان یا جهاد تبیین یکی دیگر از شاخصه‌های جهاد در راه خداست که وظیفه علما و نخبگان بوده و رسالت سنگینی است که باید در مسیر اجرای آن مجاهدتی همیشگی داشته باشیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: نوعی دیگر از جهاد را می‌توان نارضایتی در قلب خویش از عملکرد استکبارگران و ظلم ظالمین عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عسکری افزود: همه ما به ویژه علما و روحانیون رسالت سنگینی در راستای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی در جامعه دارند.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های کمیته تقریب مذاهب اسلامی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: تمامی برنامه‌های این کمیته با مشارکت مردم و با محوریت علما و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع خواهد بود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: برنامه‌های دهه فجر باید مردمی باشد و این به معنای آن نیست که مردم هزینه این برنامه‌ها را بدهند بلکه با حضور مردمی این برنامه‌ها معنا پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین عسکری افزود: حضور مسئولان در برنامه‌های نماز جمعه باید پر رنگ باشد چون اگر آنان در جمع مردم قرار گیرند مشکلات با جدیت بیشتری پیگیری شده و برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین المللی، حضور نماینده مقام معظم رهبری در شهرستان‌های مختلف، برپایی نشست‌های علمای اهل سنت و اهل تشیع، برگزاری دوره‌های تربیت مبلغ تقریبی، برپایی پایگاه‌های نقد جریان‌های افراطی با همکاری آموزش و پرورش و راه اندازی گفتمان‌های دینی در مدارس از جمله این موارد خواهد بود.

حجت الاسلام عسکری افزود: برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی با محوریت زن و سیره فاطمی، کارگاه‌های سواد رسانه، مسابقات فرهنگی و قرآنی، گردهمایی ائمه جمعه و جماعات و روحانیون اهل سنت در هشت شهرستان، انتشار بیانیه در خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن، نشست نخبگان با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب، مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی، تجلیل از روحانیون ایثارگر و خانواده معظم شهدا، خرید کتاب و توزیع آن در سطح استان، همایش شوراهای افتای اهل سنت کردستان از دیگر برنامه‌های این کمیته در ایام دهه فجر خواهد بود.

کد خبر 5413418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha