۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۳۲

در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری؛

بودجه شرکت‌های شهر سالم و سازمان نوسازی شهر تهران بررسی شد

بودجه شرکت‌های شهر سالم و سازمان نوسازی شهر تهران بررسی شد

اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، بودجه ۶۴۰ میلیارد تومانی شرکت شهر سالم و ۲۳۰ میلیارد تومانی سازمان نوسازی شهر تهران را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری، در این خصوص اظهار داشت: در حوزه شهر سالم، باید تلاش کرد تا خدمات بهتر و مناسب‌تری به کارکنان شهرداری تهران ارائه شود.

وی افزود: در حال حاضر کمبود مراکز درمانی شهر سالم در شرق و جنوب تهران دیده می‌شود و این دو پهنه نیازمند ایجاد مجموعه‌های مجهز و مناسب است.

به گفته وی، کمیسیون سلامت تلاش دارد تا شهرداری تهران را نسبت به ایجاد مرکز جامع خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی در شرق و جنوب تهران ملزم کند.

پیرهادی با تاکید بر اینکه موضوعات پیش گیری در بین کارکنان کافی نیست، عنوان کرد: شهرداری تهران باید نسبت به ارائه خدمات ورزشی با هدایت و برنامه‌ریزی مربوط به سلامت و تندرستی برای استفاده پرسنل نیز ملزم شود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران خواستار تشکیل پرونده الکترونیک پرسنل و خانواده‌های آنها شد و افزود: سلامت جسمی و روحی افراد حائز اهمیت است.

وی همچنین در جریان بررسی بودجه سازمان نوسازی شهر تهران خواستار توجه به مناطق کمتر برخوردار پایتخت شد.

پیرهادی افزود: وجود بافت‌های فرسوده در برخی مناطق موجب آسیب‌های جدی به زندگی شهروندان شده و باید از طریق سازمان نوسازی و دریافت کمک‌های دولتی برای نوسازی بافت فرسوده پایتخت و ارتقا سطح کیفیت زندگی ساکنان آنها اقدام کرد.

وی با اشاره به ناپایداری و ریزدانگی بافت برخی مناطق، تاکید کرد که در بافت فرسوده از لحاظ ایمنی دچار آسیب هستیم و در صورت مخاطرات طبیعی جان مردم به خطر میفتد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در بافت فرسوده به دلیل قدمتی که ساختمان‌ها دارند، مشکلات زیست محیطی، مناسبی ندارند و نوسازی موجب ارتقای وضعیت محیط زیستی این محلات می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین عنوان کرد: در بافت فرسوده میزان سرانه‌های این محلات پایین است و این از مشکلات جدی مدیریت شهری است.

کد خبر 5413703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha