۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱:۱۶

استمرار پیگیری‌های مهر؛

رسوب کالای قاچاق در انبارهای لرستان/استاندار ضرب‌الاجل تعیین کرد!

رسوب کالای قاچاق در انبارهای لرستان/استاندار ضرب‌الاجل تعیین کرد!

خرم‌آباد- میلیاردها تومان کالای قاچاق در انبارهای لرستان دپو شده و فضای خالی برای نگهداری کالاهای جدید وجود ندارد؛ این در حالیست که متولیان بارها برای تخلیه انبارها ضرب‌الاجل تعیین کرده‌اند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: موقعیت استراتژیک و راهبردی لرستان در همسایگی استان‌های مرزی مانند خوزستان، کرمانشاه و ایلام و وجود بیش از ۳۰۰ کیلومتر از شبکه بین المللی و آزاد راهی شمال به جنوب ایران در این استان موجب شده که شاهد حجم بالایی از ورود و خروج کالای قاچاق از حوزه استحفاظی لرستان، دپوی این کالاها در انبارها و عدم تعیین تکلیف آنها در استان باشیم.

این رئیس قوه قضائیه بود که در جریان بازدید از انبارهای سازمان اموال تملیکی کشور دستور تعیین تکلیف پرونده‌ها و کاهش کالاهای رسوب شده در انبارها را داد، موضوعی که تسریع آن در لرستان با توجه به حجم بالای کالاهای دپو شده در انبارها بیشتر باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

ماجرای انبارهای ۱۰۰۰ میلیاردی/ اموال تملیکی تعیین تکلیف می‌شوند؟

خبرگزاری مهر بعد از دستور رئیس قوه قضائیه به سراغ انبارهای اموال تملیکی لرستان رفت تا وضعیت این انبارها را بررسی کند که گزارش «ماجرای انبارهای ۱۰۰۰ میلیاردی / اموال تملیکی تعیین تکلیف می‌شوند؟» در این خبرگزاری منتشر شد، بعد از انتشار این گزارش، رئیس کل دادگستری لرستان بازدیدی از وضعیت انبارهای تملیکی لرستان داشت که گزارش تصویری آن با عنوان «بازدید رئیس کل دادگستری لرستان از انبار اموال تملیکی لرستان» در خبرگزاری مهر منتشر شد.

با وجود تأکیدات رئیس قوه قضائیه و همچنین رئیس کل دادگستری لرستان مبنی تعیین تکلیف و فروش این کالاها، همچنان حجم زیادی از کالاهای قاچاق در انبارهای لرستان نگهداری می‌شود به طوری که به گفته استاندار لرستان دیگر انبارهای اموال تملیکی ظرفیت نگهداری این حجم از کالا را ندارند و باید از انبارهای مازاد دستگاه‌های دیگر برای نگهداری این کالاها استفاده کرد.

ماجرای انبارهای ۱۰۰۰ میلیاردی/ اموال تملیکی تعیین تکلیف می‌شوند؟

لزوم فروش همه اموال در قالب مزایده

محمد رزم رئیس کل دادگستری لرستان پیش از این در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ انبار اموال تملیکی استان وضعیت قابل قبولی از نظر نگهداری دارند، افزود: همچنین برای فروش این اموال، لرستان در قالب سامانه سراسری وزارت اقتصاد و دارایی در مزایده شرکت می‌کند و از سال گذشته تا کنون ۶ مرحله مزایده را شرکت کرده است.

وی یادآور شد: اموالی که آماده واگذاری بوده است در مرحله نخست از ۱۰ میلیارد شروع شده و در آخرین مرحله ۶۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کل دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: به این صورت که کار پیش می‌رود فکر می‌کنم تا یک سال دیگر همه ۹ انبار را بتوانیم خالی کنیم.

رزم تصریح کرد: این اموال بایستی در مزایده به فروش می‌رفت و در بازار تعیین تکلیف می‌شد و از وارد شدن خسارت به آنها جلوگیری می‌شد.

ماجرای انبارهای ۱۰۰۰ میلیاردی/ اموال تملیکی تعیین تکلیف می‌شوند؟

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: خوشبختانه با بصیرت و درایت حجت الاسلام اژه ای ریاست قوه قضائیه به این قضیه رسیدگی شد و خودشان انبارها را بررسی کردند، ما هم به تبعیت و با دستور ایشان در همه مراکز استان‌ها بازدید و بررسی داشتیم و مرتب نظارت داریم تا همه اموال در قالب مزایده به فروش برسند و به بازار بروند.

رزم با تاکید بر اینکه با این اقدام از کاهش قیمت این کالاها جلوگیری می‌شود و در مهار تورم هم می‌تواند مؤثر باشد و در عین حال حقوق بیت المال هم حفظ می‌شود، گفت: براساس قانون وظیفه جمع آوری املاک تملیکی برعهده وزارت اقتصاد است و در این زمینه هم کوتاهی کرده است.

ظرفیت انبارهای اموال تملیکی پُر شد

فرهاد زیویار استاندار لرستان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: عمده موارد مطرح شده در جلسه مربوط به تعیین تکلیف پرونده‌های ارجاع شده به این کمیسیون در حوزه کالاهای قاچاق و ضبط شده موجود در انبارهای تملیکی استان بود.

وی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف کالاهای قاچاق موجود در انبارهای تملیکی استان، بیان داشت: با توجه به محدودیت در امکانات اداره کل اموال تملیکی و فضای مورد نیاز برای دپوی کالاهای قاچاق و از طرفی ضرورت تعیین تکلیف این کالاها برای پیشگیری از خسارات به دلیل ماندن در انبارها، تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های موجود در استان مورد تاکید قرار گرفت.

ماجرای انبارهای ۱۰۰۰ میلیاردی/ اموال تملیکی تعیین تکلیف می‌شوند؟

استاندار لرستان در ادامه افزود: در بحث کاهش قاچاق کالا و اموال آنچه که مسلم است به تناسب ورود کالا به کشور، ارز از کشور خارج شده که این کالاها در واقع از اموال بیت المال محسوب می‌شوند و نگهداری از آنها تا مشخص شدن وضعیت نهایی بر عهده اداره کل اموال تملیکی است که این اداره کل نیز مشکلاتی در این رابطه دارد.

زیویار تصریح کرد: به منظور رفع مشکلات اداره کل اموال تملیکی که بیشتر در حوزه تأمین فضا برای انبار کالاها و رسیدگی به پرونده‌های قضائی خلاصه می‌شود، از مدیران دستگاه‌های اجرایی حاضر در جلسه خواسته شد در صورت داشتن فضای مازاد نسبت به اختصاص آن به اداره کل اموال تملیکی اقدام کنند.

وی عنوان کرد: بخش عمده کالاهای ضبط شده در سال ۱۴۰۰ ساماندهی و تکلیف آنها مشخص شده و حتی به نفع بیت المال به فروش رسانده شده‌اند و در خصوص کالاهای باقیمانده نیز تصمیم گیری می‌شود.

ماجرای انبارهای ۱۰۰۰ میلیاردی/ اموال تملیکی تعیین تکلیف می‌شوند؟

فروش ۶۲ میلیارد تومان از کالاها

احمد مجدیان دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان نیز در این جلسه گفت: برای جلوگیری از رسوب کالاها در انبار باید پرونده‌های این بخش تعیین تکلیف شوند.

فرزاد رستمی مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: تعداد پرونده‌های امسال در این رابطه هزار و ۱۱۶ مورد بوده است.

وی عنوان کرد: اولویت اصلی تجمیع اموال تملیکی است.

ماجرای انبارهای ۱۰۰۰ میلیاردی/ اموال تملیکی تعیین تکلیف می‌شوند؟

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی لرستان گفت: تا کنون ۶۲ میلیارد تومان اموال تملیکی در لرستان به فروش رفته است.

رستمی افزود: با فروشی که در آینده داریم به ۱۰۰ درصد تعهدات امسالمان خواهیم رسید.

کد خبر 5413820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha