۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۰۵

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران:

۷۰ درصد بازار دخانیات ایران مربوط به ۲ شرکت خارجی است

 ۷۰ درصد بازار دخانیات ایران مربوط به ۲ شرکت خارجی است

ساری- مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: ۷۰ درصد سهم بازار دخانیات ایران مربوط به دو شرکت خارجی است و ۲۰ درصد نیز از طریق قاچاق تامین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شیخان عصر سه شنبه در دیدار با آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در استان، با بیان اینکه فضای کشور تغییر کرده و مردم مطالبه خدمت از مسئولان و دولتمردان را دارند، افزود: نگاه انقلابیگری مطالبه مردم به شمار می‌رود.

وی با تاکید براینکه بالاترین توفیق مسئولان، خدمت به مردم است و اگر آن را از دست بدهند، چیزی نصیبشان نخواهد شد، گفت: امیدواریم حرکتی را آغاز کنیم که در اقتصاد و تولید کشور خدمتگزار خوبی باشیم.

وی مبارزه با فساد و رانت، برقراری و استقرار عدالت و مبارزه با بی عدالتی را از جمله شعارهای دولت ذکر کرد و گفت: ما نیز به وظیفه خود عمل کردیم و تلاش می‌کنیم تا حرف صنعت دخانیات را در صحنه عمل بشنویم و در سیاستگذاری و برنامه‌ها تدبیر به خرج دهیم.

شیخان از مازندران به عنوان قطب مهم تولید توتون یاد کرد و گفت: توجه به تولید سبب رونق فضای کسب و کار می‌شود.

وی توجه به تحقیقات صنعت دخانیات را امری مهم دانست و گفت: جوانان خوبی در این صنعت در استان حضور دارند و علاقمند هستیم حوزه پژوهشی صنعت دخانیات را تقویت کنیم تا شاهد تحولی در آن باشیم.

مدیرعامل شرکت دخانیات با اشاره به قدمت ۱۰۰ ساله صنعت دخانیات در کشور اظهار داشت: سالانه ۸۰ میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می‌شود که سهم دخانیات ایران از این بازار ۱۰ درصد است و بیش ۷۰ درصد سهم بازار دخانیات ایران مربوط به دو شرکت خارجی است که در داخل فعالیت می‌کنند.

وی با عنوان اینکه سهمی از بازار نیز قاچاق می‌شود، گفت: بخشی از سیگار از طریق قاچاق و در داخل تولید می‌شود.

شیخان یادآور شد: سال ۸۱ دولت وقت تصمیم می‌گیرد که حضور شرکت‌های خارجی را در داخل به رسمیت بخشید و مرکز پژوهش‌های مجلس وقت با این حضور مخالفت می‌کند و در هیچ جای دنیا این مارکت به سادگی در اختیار شرکت‌های خارجی قرار نمی‌گیرد.

کد خبر 5414587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      0 0
      أب هاى باصطلاح معدني و نوشابه هاى نه چندان مقيد با توليد و مصرف ميليونى در روز را هم بررسى كنيد