۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۳۴

رییس حوزه هنری استان قزوین:

حوزه هنری به دنبال ارائه مدل پیشران حکمرانی در تراز انقلاب است

حوزه هنری به دنبال ارائه مدل پیشران حکمرانی در تراز انقلاب است

قزوین- رئیس حوزه هنری قزوین گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین به دنبال حکمرانی فضای فرهنگی در تراز گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا امامقلی در نشست خبری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین که صبح چهارشنبه در حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین برگزار شد اظهار کرد: دوران فعالیت خود در حوزه هنری را در شرایطی شروع کردم که روزهای پایانی دولت بود و به نوعی کار خود را تمام کرده بود و در ادامه هم دولت جدید شیوه‌های خود را می‌آزماید و هماهنگی با سایر بخش‌ها و دستگاه‌های استان کار دشواری بود.

رئیس حوزه هنری استان قزوین اذعان کرد: ما آمده بودیم بگوییم گام دوم انقلاب تحول زیادی ایجاد می‌کند و اتفاق مهم تغییر شیوه جدید حکمرانی است چرا که شیوه قدیمی جواب نمی‌دهد و مدل تفکری و امنیتی گذشته جوابگو نیست و باید برای نسل ۳و ۴ شیوه جدید داشته باشند، در واقع به تخریب خلاق نیاز داشتیم، خلاقانه خراب کنیم و از تو بسازیم.

وی بیان کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی باید در مورد پیشرفت‌ها بگوییم ولی در مورد نقاط پسرفت هم باید حرف زد و چه شده که از وضع موجود رضایت نداریم و به همین علت هم عملاً به تخریب خلاق و شکستن چهارچوب و شیوه‌های حکمرانی جدید فکر کنیم.

امامقلی تبیین کرد: حکمرانی در عرصه فرهنگ کار دشواری است به این دلیل که نیاز به پردازش بازار در فرهنگ و رویدادهای فرهنگ بنیان دارد و ما در حوزه هنری انقلاب اسلامی سعی کردیم در این مسیر قدم برداریم.

این مسئول با اشاره به این موضوع که حوزه هنری پیشتر تمرکزگرا بوده و در شهرستان‌ها نیز فعالیت نداشته است عنوان کرد: ما به دنبال توزیع فعالیت‌ها بودیم و در این مدل توجه ویژه ای به روستاها و شهرستان‌ها داشتیم تا به شعار مردمی کردن هنر عمل کرده باشیم و نیز عدالت دسترسی عموم جدید در همه نقاط به محصولات فرهنگی نیز اتفاق بیفتد.

امامقلی یادآور شد: ما در این دوران پیامی صادر نکردیم چرا که وظیفه ما عملیاتی است و شأن ستادی ما الگوسازی و مدل معرفی کردن است.

این مسئول عنوان کرد: ما به دنبال تسهیلگری و پایدار سازی و نیز ایجاد اتصال زنجیره ارزش در تولیدات هنری بودیم تا آن را به هر وسیله‌ای که می‌توانیم به مردم و مخاطب برسانیم و در این راستا همواره مطالبه گر بودیم.

وی اعلام کرد: بودجه حوزه هنری همه ساله ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد می‌کرد و ما توانستیم این درصد را به رقم ۳۴ درصد رساندیم.

رئیس حوزه هنری استان قزوین با اشاره به طرح تحولی حوزه هنری استان قزوین تبیین کرد: مرکز رشد ما امروز موفق شده است ۵۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم برای نیروهای جذب شده‌اش ایجاد کند.

وی ادامه داد: قزوین زیرساخت‌های کنشگری محدودی دارد و خیلی از افراد از جمله هنرمندان به همین علت از قزوین مهاجرت می‌کنند و ما تلاش کردیم این حفره را ترمیم کنیم و به نوعی خودکفایی ایجاد کنیم.

امامقلی تصریح کرد: در سند تحولی حوزه هنری عبرت از گذشته، نقد وضع موجود و برنامه‌ریزی برای ترسیم آینده است و در واقع حوزه هنری پرچمدار هنر پیشران پیشرفت در ۳ سال آینده در استان قزوین خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: راهبرد حوزه هنری تبیین گفتمان هنر پیشرفت، تربیت هنرمند نسل جدید، توسعه مخاطبان، توسعه هنر مردمی، توسعه کمی و کیفی تولیدات هنری، توسعه سازمانی در راستای چابک سازی و جریان تحولی از درون حوزه جز مواضع ما بوده است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، حرکت به سمت به نمایش خیابانی از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در پایان سال است و ۶ نمایش برای عید با عنوان نمایشنامه‌های هفت سین نوروزی در حال انجام است.

امامقلی تصریح کرد: ۲۸ نمایشگاه در سطح شهر، و ۶ نمایشگاه در خارج شهر در حوزه هنرهای تجسمی برگزار شده و ۱۷ کتاب توسط حوزه هنری در حوزه ادبی و در حوزه‌های آفرینش ادبی در دست انتشار است.

مدیرکل حوزه هنری استان قزوین در پایان یادآور شد: متأسفانه برخی‌ها به دنبال دخالت در کار هستند تا جایی که استاندار پیشین برای تغییر یک کارمند تماس گرفت و این کار جدیداً هم توسط یک نماینده مجلس انجام شده است که کار درستی نیست.

کد خبر 5415423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha