منابع یمنی خبر دادند؛

معامله «گاز در ازای سلاح» امارات و فرانسه برای غارت منابع یمن

معامله «گاز در ازای سلاح» امارات و فرانسه برای غارت منابع یمن

منابع یمنی از معامله «گاز در ازای سلاح» امارات با فرانسه برای غارت منابع یمن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخبر الیمنی، «جان ماری» روز شنبه و همزمان با اقدامات برای راه اندازی مجدد مهمترین تأسیسات تولید گاز مایع در استان شبوه در چارچوب قرارداد با امارات، با شیوخ این استان دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، سفیر فرانسه با رهبران ائتلاف موسوم به «ائتلاف یکپارچه فرزندان شبوه» که از سوی فرانسه حمایت می‌شود و شیوخ این استان نفت خیر در آن حضور دارند، دیدار کرد.

طبق اعلام رسانه‌های محلی، در این دیدار اقدامات لازم برای راه اندازی تأسیسات گاز مایع بلحاف که شرکت توتال فرانسه نزدیک به ۵۱ درصد از سهم آن را در اختیار دارد، مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی در شبوه که مورد حمایت امارات است اخیراً از نزدیک بودن راه اندازی تأسیسات گازی بلحاف خبر داده بود اما همزمانی این تحرکات نشان می‌دهد که این راه اندازی برای یمن فایده‌ای ندارد بویژه اینکه همزمان با اعلام فرانسه مبنی بر تقویت پدافند هوایی امارات صورت می‌گیرد امری که بیانگر آن است که امارات به فرانسه اجازه خواهد داد در چارچوب توافق گاز در ازای سلاح در راه اندازی این تأسیسات مشارکت داده شود.

بر اساس این گزارش، از این توافق در راستای دیگر قراردادهای امارات و عربستان در یمن برای تأمین مالی جنگ خود و تحقق دستاوردهای اقتصادی یاد شده است.

کد خبر 5417773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      پس نگفتی چقدر سهمیه سازمان ملل میشه. دنیا حکومت جنگله