۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۶

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌خراسان رضوی:

ویژگی قلم مرحوم تشکری «محبت به اهل بیت» بود

ویژگی قلم مرحوم تشکری «محبت به اهل بیت» بود

مشهدـ  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌خراسان رضوی با اشاره به جایگاه ویژه مرحوم سعید تشکری در میان نویسندگان کشور و خراسان رضوی گفت: ویژگی قلم وی، محبت به اهل بیت و به خصوص حضرت رضا(ع) بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین زاده اظهار کرد: محبت مرحوم تشکری به امام رضا (ع) باعث شد تا در بین نویسندگان معاصر بیشترین اثر داستانی و رمان را در خصوص زندگی این امام بزرگوار و اهل بیت علیهم السلام به نگارش درآورد که این قلم از ویژگی‌های خاص وی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌خراسان رضوی با اشاره به تبلور هویت ایرانی و اسلامی در آثار سعید تشکری بیان کرد: علاقه ویژه وی به شهر مشهد به گونه‌ای بود که چند کتاب مهم مرحوم تشکری به قیام مردم، حادثه مسجد گوهر شاد و به توپ بسته شدن گنبد این مسجد اختصاص‌داشت.

وی افزود: مرحوم تشکری به تاریخ انقلاب اسلامی نیز بسیار علاقه داشت و چند رمان تاریخی او مانند «مفتون و فیروزه» به سابقه مبارزات مردم و به خصوص شهر مشهد می‌پردازد.

حسین زاده با بیان اینکه مرحوم تشکری سال‌ها از یک بیماری رنج می‌برد، گفت: این نویسنده بسیار پرکار و خستگی ناپذیری با توجه به شرایط جسمانی که داشت، از نوشتن خسته نشد و در طول این سال‌ها دست از کار نوشتن نکشید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌خراسان رضوی افزود: او برای ادامه روند درمان در یکی از بیمارستان‌های شهر مشهد بستری بود که متأسفانه در خلال درمان، دست از دنیا کشید.

وی اظهار کرد: مراسم تشییع و ترحیم این نویسنده بزرگ به زودی و با هماهنگی خانواده این نویسنده اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 5420699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha