۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰

مدیرکل امور مالیاتی گلستان خبرداد؛

واریز ۹۸ میلیارد تومان سهم ارزش افزوده به حساب شهرداری های گلستان

واریز ۹۸ میلیارد تومان سهم ارزش افزوده به حساب شهرداری های گلستان

مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۹۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل ارزش افزوده به حساب دهیاری ها و شهرداری های گلستان واریز شده است.

علی اصغر هزارجریبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در ۱۰ ماهه امسال ۹۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل ارزش افزوده به حساب دهیاری ها و شهرداری های استان واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان توضیح داد: میزان ۹ درصد مالیات بر مصرف است که باید توسط مصرف کننده برای خرید کالا و خدمات پرداخت شود که قبلاً این قانون موقتی بوده اما در سال جاری قانون دائمی شده است.

وی اضافه کرد: میزان سهم عوارض شهرداری ها و دهیاری ها هم در این قانون افزایش یافته، قبلاً یک درصد سهم بیمه سلامت، پنج درصد مالیات و سه درصد عوارض بود ولی در قانون جدید یک درصد از سهم مالیات کاهش یافته و به عوارض اضافه شده است.

هزارجریبی گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۹۷۳ میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای استان تعیین شده بود که توانستیم یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان وصولی داشته باشیم و تحقق ۱۲۱ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: در سال گذشته میزان درآمد مالیاتی استان ۶۴۴ میلیارد تومان تعیین شده بود که در سال جاری به هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: در قانون مالیاتی تکلیفی بر عهده مودیان بوده و اگر شخصی به این تکالیف عمل کنند می‌تواند از مشوق‌ها و معافیت‌های استفاده کند.

هزارجریبی عنوان کرد: سقف معافیت سالانه درآمد ۳۶ میلیون تومان است که سال به سال متفاوت خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: در سال جدید با توجه به شرایط کرونا نرخ مالیات کاهش یافته است در سابق این عدد برای شرکت ها ۲۵ درصد تعیین شده بود که پنج درصد کاهش یافته و به ۲۰ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: از طرف دیگر اگر شرکتی درآمد خود را به صورت شفاف اعلام کنند و درآمد هر سال را نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش دهد به ازای هر ۱۰ درصد افزایش یک درصد نرخ مالیات کاهش خواهد یافت.

کد خبر 5422967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha