۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱

دبیر همایش دانش بنیان صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با مهر:

نیازمند همراهی بیشتر هولدینگ‌ها در ساخت تجهیزات پتروشیمی هستیم

نیازمند همراهی بیشتر هولدینگ‌ها در ساخت تجهیزات پتروشیمی هستیم

یک مقام مسئول شرکت ملی پتروشیمی گفت: برای ساخت بار اولی تجهیزات پتروشیمی از هولدینگ‌ها نیازسنجی صورت می‌گیرد و با توجه به ظرفیت بالایی که وجود دارد امید است آن‌ها همراهی بیشتری انجام دهند.

مهیار نادری، مسئول امور توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و دبیر همایش دانش بنیان صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح‌های توسعه دانش‌بنیان شرکت ملی پتروشیمی گفت: در گذشته ما قرارداد ساخت بار اول بازوی بارگیری کرایوژنیک را با هماهنگی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به سرانجام رساندیم و برای سایر اقلام هم از طریق هولدینگ ها نیازسنجی صورت خواهد گرفت و پس جمع‌بندی اقلام مورد نیاز با هماهنگی معاونت علمی به یک سری قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه الآن در مرحله شناسایی نیازها هستیم، افزود: مثلاً ما الآن می‌دانیم کمپرسور مورد نیاز هست اما اگر شما مشخصات خاصی را بخواهید باید به سراغ متقاضی بروید تا با توجه به شرایط، ظرفیت و خوراکی که می‌خواهد استفاده کند محصول را بسازید و الآن ما در مرحله مشخص شدن نیازها هستیم.

نادری با اشاره به اینکه رهبری به طور ویژه بر دانش‌بنیان کردن صنعت نفت و گاز و پتروشیمی تأکید داشتند، تصریح کرد: هولدینگ‌ها باید بیایند کمک و همکاری کنند و بدون همکاری آن‌ها به نتیجه دلخواه نخواهد رسید. آن چیزی که ما انتظار داریم این است که هولدینگ ها بیش از این همراهی انجام دهند و با توجه به پای کار بودن شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت علمی، امید داریم که این اتفاق بیافتد.

مسئول امور توسعه کسب و کارهای دانش بنیان افزود: در بحث ساخت بار اول ملاحظات مالی برای ما اولویت ندارد. یعنی هدف اول این است که ما به خودکفایی و ساخت با کیفیت محصول در داخل برسیم و امتیازات و تضامینی هم، از جمله بند «د» و «الف» ماده ۱۸ قانون بودجه، برای کمک به ساخت بار اول کالاهای دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

نادری گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی اولین شرکتی بود که با توجه به تأکیدات قبلی رهبری در حوزه دانش‌بنیان ها وارد شد و بیمه توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان را هم راه‌اندازی کرد. شرکت پژوهش و فناوری را هم که ما از قبل داشتیم و دو لایسنس( دانش فنی) GTPP و MTP را آنجا شروع کردند. از طرفی هم در تجهیزات ما وارد شده‌ایم که ظرفیت بسیار خوبی از سوی شورای عالی امنیت ملی هم در اختیار ما گذاشته شده است و این ظرفیت را می‌دهد که بر اساس تقاضا، بدون تشریفات مناقصه، ساخت را به سمت توانمندترین سازنده ببریم.

کد خبر 5422983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha