۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۴۵

استاندار هرمزگان:

۳ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده هرمزگان احداث می شود

۳ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده هرمزگان احداث می شود

بندرعباس - استاندار هرمزگان اعلام کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، احداث ۳ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده استان با استفاده از تسهیلات مناسب بانکی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در ستاد بازآفرینی شهری استان هرمزگان که با حضور محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و اعضای استانی این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات در بازسازی بافت فرسوده در هرمزگان، مساله اسناد مالکیت مردم است که باید این مشکل حل شود.

دوستی ادامه داد: در این زمینه یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که زمین‌ها متعلق به اشخاص و در مالکیت خصوصی هستند که برای آزادسازی زمین‌ها باید زمین جایگزین به مالکان داده شود تا بتوان مشکل مردم را حل کرد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه حل مشکل اسناد مالکیتی می‌تواند به بازسازی بافت فرسوده در استان هرمزگان کمک کند، گفت: اگر مشکل اسناد مالکیتی مردم حل شود، ساکنان این مناطق نوسازی را در این بافت‌ها آغاز می‌کنند و کار تسریع می‌شود.

استان هرمزگان سه هزار و ۷۲ هکتار بافت فرسوده دارد که ۴۳ درصد آن در شهرستان بندرعباس است.

از دهه‌های پیش به واسطه فقر و بیکاری، نبود امکانات اولیه همچون آب و برق، راه و نداشتن مهارت لازم؛ مهاجرت‌های بی رویه‌ای از روستاهای دور و نزدیک به بندرعباس مرکز استان هرمزگان صورت گرفته و این امر در حاشیه این شهر منجر به ساخت بناهای بی ضابطه و سست به شکل خیلی ابتدایی شده است.

کد خبر 5423803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمود نیکزاد IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      0 0
      منزلم در شهرک توحید امنیت ندارد نیاز به نوسازی دارد سند رسمی ندارم ۲۵۰ متر است اگر پروانه ووام بگیرم میتوآنم برای خودم وچهار فرزندم خانه بسازم ونیازی به طرح مسکن ملی نداریم لطفا به ما کمک کنید