۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۵۵

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

اعتبارات ویژه در بودجه ۱۴۰۱ برای پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی

اعتبارات ویژه در بودجه ۱۴۰۱ برای پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی

کرمانشاه- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت راه آهن کرمانشاه به خسروی، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات ویژه‌ای برای تکمیل پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی در نظر گرفته‌ایم.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: راه‌آهن کرمانشاه به خسروی به واسطه اتصال به خط ریلی کشورهای عراق و سوریه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: از روزهای اولیه روی کار آمدن دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به راه آهن کرمانشاه به خسروی داشته‌ایم و سرعت بخشیدن به اجرای آن را در دستور کار وزارتخانه قرار داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزان پیشرفت پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی، تصریح کرد: با توجه به بودجه‌ای که در سال‌های گذشته به این پروژه تعلق گرفت بخشی از کار پیش رفته ولی برای پیشرفت با سرعت بالاتر در بودجه سال جدید اعتبارات خوبی برای این پروژه در نظر گرفته‌ایم.

گفتنی است، قصرشیرین ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان با بخش دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان عراق دارد و ۵۰ درصد صادرات به کشور عراق از طریق این مرزها صورت می‌گیرد.

کد خبر 5424401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      این اتصال باید به توجه به واقعیت باشد که اتصال کرمانشاه خسروی خانقین به جهت اهمیت ویژه آن در اتصال ایران به سوریه و دریای مدیترانه است !!! تمایل عراق هم در این مسیر است که ایران می تواند در سرعت ساخت آن اظمینان داشته باشد !!!!