۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۲۸

کانال‌های فلکسیبل؛ مزیت‌ها و کاربردها

کانال‌های فلکسیبل؛ مزیت‌ها و کاربردها

در ادامه قصد داریم بیشتر با مزایا و کاربرهای کانال‌های فلکسیبل آشنا شویم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همیشه ساخت و اجرای کانال‌های هوای سنتی در فضاهایی مانند سقف کاذب، مکان‌های تنگ و نیاز به انعطاف‌پذیری بالا، دشوار بوده است، این نیاز منجرب به تولید کانال فلکسیبل شد. این کانال‌ها که به صورت خرطومی و با قدرت انعطاف‌پذیری بالا طراحی شده بودن امروزه به صورت متداول در حال استفاده هستند.

کانال فلکسیبل معمولاً از جنس استیل، سیلیکون، پلی‌استر و رابر ساخته می‌شوند تا در برابر گرما مقاوم بوده و از سمت دیگر طول عمر بالایی داشته باشند. انعطاف پذیر کانال‌های فلکسیبل به دلیل سیم‌های فولادی به کار برده در آن هستند. البته در بعضی از این محصولات از پلی اورتان (PU) و پی وی سی نیز ساخته می‌شود.

حالت خرطومی این کانال‌ها در اجرا این امکان را می‌دهد تا به راحتی در زوایا غیر قابل دسترس و … قرار گیرند، از این رو برای عملیات دمش یا مکش هوا مانند انتقال غبار و آلاینده‌ها بسیار کاربرد دارند.

در ادامه قصد داریم بیشتر با مزایا و کاربرهای کانال‌های فلکسیبل آشنا شویم.

انواع مختلف کانال فلکسیبل

تنوع بالا کانال‌های فلکسیبل باعث شده که هم جهت دمش و هم جهت مکش استفاده گردد. این کانال‌ها به دلیل ساخت سریع و سبک بودن جایگزین خوبی برای ورق‌های گالوانیزه هستند. این کانال‌ها با توجه به ساختار تولیدی به دسته‌های کانال‌های فلکسیبل عایق‌دار و بدون عایق تقسیم‌بندی می‌شوند.

کانال‌های فلکسیبل عایق‌دار

در گذشته که تولید کانال‌های فلکسیبل عایق دار مرسوم نبود، مصرف کنندگان عایق مورد نظر خود را معمولاً از جنس پشم شیشه تهیه و با دردسر زیاد روی کانال نصب می‌کردند. با گسترش تولید انواع کانال‌های خرطومی عایق دار، رفته رفته روش‌های سنتی منسوخ شد. در ادامه با انواع کانال‌های کانال فلکسیبل عایق‌دار آشنا می‌شویم:

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

کانال فلکسیبل عایق‌دارIFD

کانال فلکسیبل با عایق پلی اتیلن

کانال فلکسیبل لوله خرطومی هوا عایق پلی استر

کانال فلکسیبل لوله خرطومی هوا با عایق پشم شیشه

کانال‌های فلکسیبل؛ مزیت‌ها و کاربردها

انواع کانال فلکسیبل بدون عایق

کانال‌های فلکسیبل بدون عایق در سیستم‌های هوارسانی به کار می‌روند که در معرض شرایط جوی نامساعد محیطی مانند گرما و سرما قرار ندارند. این مجموعه از کانال فلکسیبل به صورت یک لایه و دو لایه ساخته می‌شود و هیچ عایقی در ساختار کانال فلکسیبل وجود ندارد. از مهم‌ترین کانال فلکسیبل بدون عایق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کانال فلکسیبل با فویل آلومینیوم

کانال فلکسیبل کمبی

کانال فلکسیبل برزنتی

کانال فلکسیبلPVC

کانال فلکسیبل PU

کانال فلکسیبل فنر استخوانی یا آبنما

کانال فلکسیبل نسوز

کانال فلکسیبل فنری آلومینیومی

کانال فلکسیبل برزنتی معدنی

مزایای کانال فلکسیبل

کانال فلکسیبل به صورت لوله‌های خرطومی هستند و این امرو به آنها انعطاف‌پذیری خوبی می‌دهد تا بتوان از آن‌ها در شرایط خاص مانند ارتفاع‌های بلند کاربرد فراوان داشته باشند. این کانال‌ها وزن کمی دارند و به راحتی فشرده می‌شوند و می‌توان به راحتی حمل نمود.

از مهم‌ترین مزایای کانال فلکسیبل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انعطاف پذیری بالا

این محصولات به دلیل شکل ویژهای که دارند از انعطاف بالایی برخوردارد هستند. و در مکان‌های زاویه دار بسیار مفید هستند.

بسیار سبک و نصب راحت

وزن سبک این محصولات این امکان را می‌دهد تا به سادگی در متراژهای بالا حمل و نصب شوند و در زمان صرفه‌جویی می‌کند.

عمر مفید بالا

لوله‌های خرطومی عمر طولانی دارند و می‌توانند سالیان زیادی به طور مفید بازدهی داشته باشند. این کانال‌ها حتی در شرایط دمایی بالا نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

سطح داخلی

سطح داخلی این لوله‌ها صاف و سیقلی است و مانع از رفت و آمد جریان هوا نمی‌شود و برای جریان هوا مقاومت ایجاد نمی‌کند. از این رو لوله خرطومی هوا در تهویه فروشگاها، صنایع و … کاربرد بالایی دارند.

عایق بندی

کانال فلکسیبل دارای ساختارهای مختلفی هستند که در شرایط مختلفی از جمله حرارت بالا، دمای بالا، محیط رطوبتی و آبی، فشار بالا، محیط دارای میدان مغناطیسی و غیره دوام آورده و کارایی خوبی دارند. این کانال‌ها عایق‌بندی خوبی دارند و برای انواع شرایط قابل استفاده‌اند.

مقرون به صرفه

کانال‌های فلکسیبل دارای قیمت مناسبی هستند. این کانال‌ها دارای عمر مفید و طولانی هستند و هر کدام تحت شرایط خاص و در انواع پروژه‌های ساختمانی و صنعتی کاربرد دارند.

تنوع طراحی

کانال‌های فلکسیبل دارای تنوع طراحی زیادی بوده و با توجه به نوع پروژه نیز قابل انتخاب هستند. کانال‌های فلکسیبل در همه جا کاربرد دارد. حتی به عنوان مکنده و دمنده در کارخانه‌های صنعتی بزرگ کاربرد دارد.

کانال‌های فلکسیبل؛ مزیت‌ها و کاربردها

استفاده در محیط‌های باز و بسته

کانال‌های فلکسیبل این امکان را دارند که عایق کاری شوند. از این رو می‌توان از آن‌ها فضاهای باز نیز استفاده کرد و شرایط جوی نامساعد بر عملکرد این محصولات تأثیر نخواهد داشت.

مقاومت در برابر محیط‌های اسیدی و قلیایی

کانال فلکسیبل با توجه به ترکیب شیمیایی که در ساختار خود دارد، توانسته است، در برابرخورندگی، محیط‌های اسیدی و قلیایی مقاومت خوبی داشته باشد.

کاربرد کانال‌های فلکسیبل

امروزه کانال‌های فلکسیبل از تجهیزات جدایی ناپذیز در صنعت ساختمان هستند. از این محصولات در اتاق‌های پزشکی، اتاق‌های اداری، سالن‌های کنفرانس و سالن‌های مختلف استفاده می‌شود. تنوع و انواع و سایزهای کانال‌ها به گونه‌ای است که می‌توان در هر قسمت از پروژه با توجه به شرایط مختلف استفاده نمود. این محصول علاوه بر کاربرد وسیع در زمینه هوارسانی و سیستم تهویه مطبوع، در انتقال ذرات ریز، پودر و گرد و خاک نقش مهمی را ایفا می‌کند.

قیمت کانال فلکسیبل

انال های فلکسیبل دارای قیمت مناسبی هستند. برای اینکه بتوان از قیمت دقیق کانال فلکسیبل اطلاع پیدا کرد، در واقع عواملی که بر قیمت کانال‌های کولر فلکسیبل تأثیر دارد را باید بررسی کنیم. این عوامل شامل جنس آنها اعم از آلومینیومی و برزنتی و نسوز و غیره است. هر کدام از این کانال‌ها با توجه به شرایط خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت مناسب کانال فلکسیبل عایق دار باعث شده‌است تا مورد استفاده بیشتر در بین کانال‌های فلکسیبل داشته باشند همچنین انعطاف‌پذیری بالای این کانال، باعث شده است مورد استقبال مهندسان نیز قرار بگیرد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5430596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha