۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱

مسئول مجموعه تربیتی و فرهنگی مشکات قزوین:

هدف مجموعه مشکات قزوین تربیت دختران بانشاط و متدین است

هدف مجموعه مشکات قزوین تربیت دختران بانشاط و متدین است

قزوین-مسئول مجموعه تربیتی و فرهنگی مشکات قزوین گفت: تلاش ما تربیت دختران جوان بانشاط، پرانرژی و متدین است تا این نوجوانان در آینده به مادر و همسری نمونه تبدیل شوند.

سید شمس الدین موسی کاظم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تأسیس مجموعه دخترانه مشکات اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئله تربیتی دختران در کشور ما مورد غفلت قرار گرفته بود و به صورت جدی به این مسئله توجه لازم نمی‌شد و تلاش دشمن در راستای تخریب و سو اثر در این زمینه شدت زیادی داشت مجموعه مشکات درسال ۱۳۹۵ در راستای تعالی دختران فعالیت خود را آغاز کرد.

مسئول مجموعه تربیتی و فرهنگی مشکات قزوین اذعان کرد: این جریان با تربیت مربی آغاز شد و در اولین مرحله ۲۰۰ مربی و در دوره‌های بعدی ۱۵۰ مربی در رده‌های سنی ۲۳ تا ۴۰ سال ثبت نام کردند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اجرایی ما برنامه بربال فرشته‌ها با هدف جذاب شدن مسجد برای کودکان بوده است، این طرح با هدف کمک به روزه داری برای قشری که تازه مکلف شده بودند اجرا شد و کودکان ساعت ۲۲ شب در مسجد بمدت ۴ ساعت برای انجام فعالیت‌های متعدد فرهنگی و تربیتی در قالب بازی و نشاط و شادی حاضر می‌شدند.

این مسئول برگزاری کارگاه‌های متعددی برای سنین مختلف را از دیگر برنامه‌های مجموعه مشکات دانست و ابراز کرد: با شیوع ویروس کرونا اولین پاتوق مجازی دخترانه در سطح کشور توسط مجموعه مشکات راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: عمده‌ترین فعالیت ما در حوزه تربیتی پاتوق مجازی بیان مباحث روانشناختی در قالب طنز با عنوان ننه گلی، تقویت بعد ایمانی، هویت‌شناسی، مسئولیت‌پذیری، رفاقت و دوستی‌های سالم، داشتن الگوی شهدایی، تهذیب نفس و کارگاه‌های فانتزی برای مبارزه با نفس در قالب طنز، در قسمت کارگاه مبارزه با هوای نفس در قالب متن‌های فانتزی، طنز، گفت وگو و چالش برنامه برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: پاتوق دخترانه ما به صورت حضوری در منزل شهید بابایی برگزار می‌شود که در این جلسات موضوعات مختلف در قالب چالش مطرح شده و ضمن تعامل نظرات، مباحث کلیدی توسط کارشناس مطرح می‌شود و بخش پرسش و پاسخ نیز برای رفع شبهات در این جلسات صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: بیشتر افراد مجموعه مشکات را از طریق برگزاری برنامه‌های مناسبتی می‌شناسند اما عمده‌ترین راه فعالیت و جذب مخاطب ما در فضای مجازی و پیام رسان ایتا است، کانال فرهنگی و تربیتی مشکات با ۳ هزار ۶۰۰ مخاطب فعالیت می‌کند.

موسی کاظم در پایان نداشتن مکان ثابت برای بر گزاری فعالیت‌های فرهنگی را یکی از موانع و مشکل مجموعه مشکات دانست و یادآور شد: تلاش ما تربیت دختران جوان بانشاط، پرانرژی و متدین است تا این نوجوانان در آینده به مادر و همسری نمونه تبدیل شوند و بتواند از باتلاق برنامه‌ریزی‌های دشمن برای تضعیف هویت زن در اسلام رهایی یافته و تجلی یک زن مسلمان ایرانی باشد.

کد خبر 5430756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha