۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۵۰

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

بیش از ۱۶۰۰ نفر در اردبیل بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند

بیش از ۱۶۰۰ نفر در اردبیل بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند

اردبیل- سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده و کارگران در استان اردبیل یک هزار ۶۵۰ نفر در سال جاری بیمه بیکاری دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رحیم زاده بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی این اداره کل صیانت از نیروی کار است، اظهار کرد: طی سال گذشته ۸۴ بنگاه اقتصادی مشکل دار دارای بیش ۱۰۴۰ نفر نیروی کار مورد حمایت قرار گرفت.

وی در خصوص صدور مجوز بازنشستگی پیش از موعد برخی کارگران نیز گفت: ۱۳۲۶ نفر از کارگران مشاغل سخت و زیان آور شناسایی و مورد تأیید قرار گرفت.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه طی یک سال گذشته بیش از ۱۶۵۰ نفر بیمه بیکاری دریافت کرده اند گفت: به منظور نظارت بر حسن انجام قانون کار در واحدهای کارگاهی استان تعداد ۱۳۴۸۰ فقره بازرسی از واحدهای کارگری و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان صورت گرفت.

رحیم زاده با اشاره به تلاش برای ایجاد سازش در پرونده‌های شکایت کارگری و کارفرمایی عنوان کرد: تعداد ۸۴۶۳ پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان مورد رسیدگی قرار گرفته و منجر به صدور رأی شد.

وی از تأیید صلاحیت بیش از ۵۰ شرکت خدماتی جهت شرکت در مناقصات دولتی خبر داد وبیان کرد: کارشناسان این حوزه با توجه به قابلیت و میزان کارآیی هر کدام از این مجموعه‌ها در اردبیل بررسی‌های لازم را انجام داده و مطابق با حرفه و توان تخصصی هریک از شرکت‌ها مجوزهای لازم صادر شده است.

کد خبر 5430779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha