۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۲

رئیس کارگروه محیط زیست ریاست جمهوری:

آب یکی از مسائل اولویت دار کشور است

آب یکی از مسائل اولویت دار کشور است

زنجان-رئیس کارگروه محیط زیست ریاست جمهوری گفت: آب یکی از مسائل اولویت دار کشور است و فاضلاب‌ها هم تهدیدی است که می‌تواند با بازچرخش آب به فرصت تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌محمد لطیفی روز پنجشنبه در بازدید از پکیج تصفیه فاضلاب زیست توده گرانولی دانشگاه زنجان، به ظرفیت‌های عملی کشور اشاره کرد و گفت: در سطح کشور صدها دانشگاه، چند هزار مرکز تحقیقاتی و حدود ۸۵ هزار نفر اعضای هیأت علمی داریم و باید از این توانمندی‌ها به نحو مطلوب استفاده شود.

وی اظهار کرد: حل مسائل کشور باید به مأموریت مراکز دانشگاهی تبدیل شود و هر مشکلی قطع یقین راهکارهای علمی دارد.

رئیس کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر لزوم تبیین مسائل کشور برای جامعه دانشگاهی و نخبگان اشاره کرد و گفت: اگر هر دانشگاه و مرکز عملی را مأمور کنیم که فقط روی یکی از مسائل کشور کار کند، اتفاق‌های بزرگی در سطح ملی خواهد افتاد.

لطیفی گفت: در معاونت علمی ریاست جمهوری سعی کردیم به صورت مساله محور حرکت کنیم، در این راستا مساله‌های اولویت دار حوزه زیست محیطی کشور شناسایی و به جامعه علمی و نخبگان ارائه شد.

وی با بیان اینکه آب یکی از مسائل اولویت دار کشور است، تصریح کرد: فاضلاب‌ها هم تهدید است و هم البته می‌تواند با بازچرخش آب به فرصت تبدیل شوند.

رئیس کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید به ظرفیت‌های علمی در کشور اعتماد کنیم و جامعه عملی هم برای حل آنها تلاش کنند.

لطیفی تاکید کرد: سالانه هزاران پژوهش و پایان نامه در کشور انجام می‌شود و در این میان باید ببینیم ظرفیت‌های عملی موجود در هر استان چقدر توانسته به حل مسائل در هر استان کمک کند.

کد خبر 5432646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha