۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲

تهران تایمز بررسی کرد؛

حمایت آمریکا از متحدانش صرفاً یک توهم است

حمایت آمریکا از متحدانش صرفاً یک توهم است

تهران تایمز در ادامه بیانات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر بی اعتمادی به آمریکا، از وضعیت فعلی افغانستان و اوکراین به عنوان مثالی آشکار در این زمینه یاد کرد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز گزارش خود را به فرمایشات اخیر آیت الله سید علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی اختصاص داد که به مناسبت عید مبعث پیامبر عظیم الشأن اسلام، ایراد شد.

مقام رهبری طی این سخنرانی، با اشاره به آمریکا یادآوری کردند آنهایی که کورکورانه به این کشور اعتماد کردند، اکنون در رنج هستند.

وی با اشاره به تجربه افغانستان و اوکراین گفتند که حکام کشورهای وابسته به غرب، به ویژه آمریکا، اکنون تنها و بدون کمک رها شده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ایران طرفدار توقف و خاتمه جنگ در اوکراین است، گفتند: اما علاج بحران در صورتی ممکن است که ریشه‌های آن شناخته شود. ریشه بحران در اوکراین، سیاست‌های آمریکا و غرب است که باید آن را شناخت و بر اساس آن قضاوت و اقدام کرد.

مقام معظم رهبری در این باره یادآوری کردند: آمریکا بود که با دخالت در مسائل داخلی اوکراین، راه انداختن اجتماعات و ایجاد کودتای مخملی و رنگی، حضور سناتورهای آمریکایی در اجتماعات معارضان و جابجا کردن دولت‌ها، این کشور را به این نقطه کشاند.

رهبر انقلاب اسلامی بحران‌های پدید آمده در سال‌های گذشته همچون ایجاد داعش را از جمله بحران‌آفرینی‌های رژیم مافیایی آمریکا برشمردند و افزودند: سگ دست‌آموز آنها یعنی داعش که خودشان به ایجاد آن اعتراف کردند، انسان‌های بی‌گناه را علناً سر می‌برید و زنده زنده می‌سوزاند و یا در آب غرق می‌کرد تا کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکا از این بحران‌ها استفاده حداکثری کنند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند که غرب از علم و فناوری برای کشتار انسان‌ها و غارت کشورهای ضعیف استفاده می‌کند.

تهران تایمز در نهایت، با توجه به فرمایشات مقام رهبری، نوشت: غرب و به ویژه آمریکا، از پشت به متحدانشان خنجر می‌زنند و این مسئله آشکاری است. از مثال‌های واضح می‌توان به بحران افغانستان در آگوست ۲۰۲۱ اشاره کرد که طی آن، طالبان ظرف یک روز بدون مواجهه با هرگونه مقاومت از سوی ارتش افغانستان، کابل را تصرف کرد.

بعدها، اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان اعتراف کرد که آمریکایی‌ها قول داده بودند که از وی علیه طالبان حمایت کنند اما به وعده خود عمل نکردند.

مثال دیگر در تائید درستی فرمایشات مقام معظم رهبری، وضعیت فعلی اوکراین است تا آنجا که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور خطاب به سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا گفت: کی یف روی پای خودش می‌ایستد و به تنهایی به مقاومت ادامه می‌دهد.

در واقع، می‌توان مخاطب اظهارات روشنگرانه مقام معظم رهبری را حکام عرب منطقه تلقی کرد که بهتر است دست از اعتماد کورکورانه به غرب بردارند چرا که آنها نیز در نهایت تنها خواهند ماند.

کد خبر 5436832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha