۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۵۱

حافظ کل قرآن کریم در گفتگو با مهر:

باید با استفاده از مسابقات قرآن به سمت ترویج فرهنگ قرآنی برویم

باید با استفاده از مسابقات قرآن به سمت ترویج فرهنگ قرآنی برویم

حافظ کل قرآن و نفر دوم مسابقات بین‌المللی در رشته حفظ قرآن در ادوار گذشته با تأکید بر اینکه مسابقات قرآن خیلی خوب رشد کرده است، گفت: امیدوارم بتوانیم به سمت ترویج فرهنگ قرآنی حرکت کنیم.

حسین طرقی حافظ کل قرآن و نفر دوم مسابقات بین‌المللی در رشته حفظ قرآن در ادوار گذشته در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که تا ۱۴ اسفند ماه در تالار اندیشه حوزه هنری در حال برگزاری است، گفت: بدون شک مسابقات قرآن در هر رده و سنی چون ایجاد رقابت می‌کند باعث رشد سطح دانش افراد علاقه‌مند به قرآن می‌شود. رقابت در هر امری باعث رشد کسانی می‌شود که در جریان آن قرارگرفته‌اند حالا چه در عرصه ورزش باشد چه در عرصه علم و هنر چه در عرصه حفظ و تلاوت قرآن.

وی ادامه داد: طبیعی است که هرچه این مسابقات پرشورتر و باکیفیت‌تر برگزار شود در رشد افراد علاقه‌مند به حفظ و قرائت قرآن مخصوصاً افراد جوان‌تر تأثیر بیشتری خواهد داشت و برای سایر مردم نیز ایجاد انگیزه می‌کند.

طرقی با توجه به سابقه حضورش در مسابقات قرآن افزود: در طی این سال‌ها سازمان اوقاف متولی برگزاری یکی از معتبرترین مسابقات قرآن در کشور و در عرصه بین‌المللی بوده است. این مسابقات خیلی خوب رشد کرده و خودش را نشان داده است.

این حافظ کل قرآن تصریح کرد: البته شیوع بیماری کرونا باعث شد که مسابقات به‌صورت غیرحضوری برگزار شود که خیلی شکل برگزاری مسابقات نسبت به قبل متفاوت شده است. خیلی روشن است که مسابقات حضوری خیلی مؤثرتر و بهتر است. انشا الله که این بلا هر چه زودتر رفع بشود و ما به دوران برگزاری مسابقات به‌صورت حضوری بازگردیم.

طرقی در ادامه تأکید کرد: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن چه در ایران چه در سایر کشورها در جهت همبستگی و اتحاد کشورهای اسلامی بسیار مؤثر است.به‌هرحال همه ما حول محور قرآن که کتاب مقدس همه مسلمانان جهان است گرد هم جمع می‌شویم. جالب است که تلاوت قرآن می‌تواند چنین اثر بزرگی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن برکات خیلی زیادی را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم خیلی خوب از این برکات استفاده کنیم و به سمت ترویج فرهنگ قرآنی و انس بیشتر با قرآن و اشاعه و توسعه فرهنگ حفظ قرآن حرکت کنیم.

گفتنی است، مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران روزهای نهم تا چهاردهم اسفندماه با حضور ۶۲ شرکت‌کننده از ۲۹ کشور به‌صورت غیرحضوری در حال برگزاری است.

کد خبر 5436900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha