۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۱

خواص و موارد مصرف شیرین بیان

خواص و موارد مصرف شیرین بیان

شیرین بیان گیاهی است که به دلیل خواص درمانی بسیار زیاد آن، از گذشته در طب سنتی برای درمان بیماری ها، مورد توجه بوده است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شیرین بیان گیاهی خودرو است که در بعضی مناطق دنیا از جمله ایران رشد می‌کند. نام علمی آن "Glycyrrhiza Glabra" است که در فارسی به آن "مهک" نیز گفته می‌شود. قسمت ریشه‌ی این گیاه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای ماده‌ای به نام "گلیسیریزین" است که باعث طعم شیرین آن می‌شود. این ماده تقریباً ۵۰ - ۳۰ برابر شیرین‌تر از شکر است.

شیرین بیان از دیرباز به طور گسترده به عنوان یک درمان گیاهی مؤثر برای سوزش معده، زخم معده، رفلاکس اسید معده، سرفه و گلودرد، سرماخوردگی، کوفتگی و گرفتگی عضلات، ریزش مو و مشکلات پوستی و غیره در طب سنتی استفاده شده است. از طرفی شیرین بیان استقامت و قدرت بدنی را افزایش می‌دهد و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. با توجه به خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد التهابی این گیاه، در درمان اگزما و پسوریازیس، قرمزی و سوزش پوست و دیگر مشکلات پوستی مؤثر است. این گیاه همچنین حاوی فلاونوئیدهایی است که عفونت‌های باکتریایی را بهبود می‌بخشد.

سایت fa.iranlicorice.com اطلاعات به روز و جامعی را درباره خواص و موارد مصرف شیرین بیان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد که زیر نظر شرکت سپیدان عصاره جنوب، تولید کننده و صادر کننده‌ی برتر محصولات شیرین بیان در دنیا، است.

کاربردهای شیرین بیان

یکی از موارد مصرف شیرین بیان در صنعت داروسازی است. شیرین بیان یک گیاه مؤثر در بهبود بیماری‌های گوارشی، سرفه و گلودرد و دیگر بیماری‌ها می‌باشد، به همین سبب در قرص‌ها، کپسول‌ها و شربت‌ها از آن استفاده می‌کنند. در پمادها و ژل ها برای کاهش دردهای موضعی در کوفتگی‌ها و ضرب دیدگی‌ها و بعلاوه رفع حساسیت و تورم پوست مصرف می‌شود.

شیرین بیان حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است. شیرین بیان تعداد رنگدانه ها را کنترل می‌کند و از تجمع آنها که منجر به بروز لک می‌شود، جلوگیری می‌کند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین ضد پیری و جوان کننده است و به بازسازی کلاژن کمک می‌کند، از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می‌کند. به همین دلیل در کرم‌ها، پمادها و ضدآفتاب ها به کار می‌رود. شیرین بیان می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند. همچنین برای ترمیم موهای آسیب دیده و رنگ شده استفاده می‌شود. در شامپوها و صابون‌ها نیز به عنوان یک عامل آنتی-باکتریایی به کار برده می‌شود.

شیرین بیان گیاهی است که مصارف خوراکی نیز دارد. از این گیاه بیشتر در خوراکی‌ها و نیز در نوشیدنی‌ها مانند دمنوش ها و چای، شربت‌ها و نوشابه‌ها استفاده می‌کنند. جوشانده ی ریشه‌ی شیرین بیان از دمنوش های قدیمی و پرمصرف است که طرفداران زیادی دارد و برای عملکرد بهتر دستگاه گوارشی و درمان گلودرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه در ادویه‌های ترکیبی نیز استفاده می‌شود. استفاده از شیرین بیان در شکلات، شیرینی و آب نبات، بستنی، پاستیل و آدامس سابقه طولانی دارد، از طرفی با کاربرد شیرین بیان در این محصولات، می‌توان از خواص دارویی آن بهره مند شد.

خواص و موارد مصرف شیرین بیان

استفاده از شیرین بیان در طب سنتی به عنوان یک درمان گیاهی مؤثر قدمتی طولانی دارد که در ایران، هند، چین، مصر باستان و دیگر کشورها برای بهبود مشکلاتی که پیش‌تر عنوان شد، مصرف می‌شده است.

یکی دیگر از موارد مصرف این گیاه در صنعت دخانیات و محصولات دخانی است. شیرین بیان طعم توتون و تنباکو را بهبود می‌بخشد و از خشکی دهان و گلو پس از استفاده از این محصولات، جلوگیری می‌کند. بعلاوه به حفظ حرارت کمک کرده و جلوی زود خاموش شدن آنها را می‌گیرد.

فرآورده‌های شیرین بیان

فرآورده‌های شیرین بیان به صورت متنوعی وارد بازار می‌شود که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. شرکت سپیدان عصاره جنوب یکی از تولید کنندگان و صادرکنندگان جهانی برجسته در این صنعت می‌باشد. این محصولات عبارتند از:

پودر شیرین بیان: ریشه‌های شیرین بیان که کیفیت خوب و مناسب دارند، با دستگاه‌های مدرن و مجهز به صورت اتوماتیک عصاره گیری می‌شوند و طی فرآیندهای خاصی به پودر شیرین بیان تبدیل می‌شوند. این پودر در صنایع مختلف استفاده می‌گردد.

عصاره جامد شیرین بیان: عصاره شیرین بیان را می‌توان به صورت جامد و قالبی عرضه کرد. به این محصول "قره مهک" نیز گفته می‌شود. این محصول نیز در صنایع مختلفی استفاده می‌شود.

خمیر (مایع) شیرین بیان: این محصول بصورت نیمه مایع است، قابلیت حل شدن در آب را دارد و دارای بافتی نرم است که به دلیل این خصوصیات در برخی صنایع مانند دخانیات، داروسازی، مواد غذایی و شیرینی پزی بسیار محبوب است.

خواص و موارد مصرف شیرین بیان

گرانول شیرین بیان: عصاره شیرین بیان با استفاده از ماشین آلات مدرن به دانه‌های ریز گرانول تبدیل می‌شوند که طعمی قوی دارند و در آب حل می‌شوند.

ناگت شیرین بیان: این محصول با عصاره جامد شیرین بیان در رنگ و رطوبت تفاوت اندکی دارد که دارای طعمی قوی و رنگ قهوه‌ای تیره است.

ریشه شیرین بیان: بهترین ریشه‌های شیرین بیان بعد از جمع آوری و تمیز کردن، مطابق با سفارش مشتری می‌تواند در شکل‌های مختلفی مثل قلمه، خرد شده و پودر ریشه عرضه شوند.

پودر ریشه شیرین بیان: ریشه‌های شیرین بیان توسط آسیاب های مدرن، خشک و پودر می‌شوند. از آن در تهیه چای کیسه‌ای، شربت‌های دارویی، سایر نوشیدنی‌ها و دمنوش های سنتی نیز استفاده می‌شود.

DGL شیرین بیان: در مرحله‌ی عصاره گیری، محصول مورد نظر طی انجام فرآیندهایی تولید می‌شود که گلیسیریزین کمتری دارد و برای افراد مبتلا به فشار خون بالا، دیابت و کودکان مناسب است. این محصول عمدتاً در صنایع داروسازی، غذایی، شکلات، غذای حیوانات خانگی و غیره مصرف می‌شود.

شرکت سپیدان عصاره جنوب

شرکت سپیدان عصاره جنوب تولید کننده و صادر کننده برتر فرآورده‌های شیرین بیان در دنیا است که در سال ۱۳۸۳ در هماشهر واقع در استان فارس نزدیک به شیراز تأسیس شد. محصولات کارخانه عمدتاً به خارج از ایران صادر می‌شود و صادرات این شرکت به نحوی بوده است که در سال ۱۳۹۹، به عنوان صادر کننده ملی انتخاب شد.

شرکت سپیدان عصاره جنوب توانایی صادرات به تمام محدوده‌های جغرافیایی مانند قاره اروپا، آسیا، آفریقا، استرالیا و آمریکای جنوبی را دارد. بیشترین صادرات شرکت به اروپا از جمله آلمان و دیگر کشورها مانند چین، امارات، مصر و چندین کشور دیگر انجام می‌گیرد.

این شرکت با راه اندازی آزمایشگاه بسیار پیشرفته و مدرن و همچنین خرید مدرن ترین دستگاه HPLC، روزانه محصولات خود را آنالیز می‌کند که این امر در بهبود کیفیت محصولات تأثیر بسزایی داشته است.

شرکت سپیدان عصاره جنوب با استفاده ازمدرنترین و تخصصی‌ترین ماشین آلات در خطوط تولید، قادر به تولید انواع محصولات شیرین بیان در تناژ بالا و کیفیت مطلوب در خاورمیانه است. جهت تحقق این مهم، شرکت از ماشین آلاتی همچون اکستراکتور، سیستم فیلتراسیون، اپراتور و سیستم اسپری درایر در خطوط تولید بهره مند می‌باشد.

همچنین در سطح بین المللی شرکت سپیدان عصاره جنوب به گونه‌ای کار کرده است که یک شرکت قابل اعتماد و اطمینان شناخته شده که در سایت‌های رسمی متعلق به اتحادیه اروپا مانند بخش تجارت اروپا با کشورهای در حال توسعه از کارخانه سپیدان عصاره جنوب بعنوان کارخانه‌ای که سال‌ها با اروپا کار کرده و شرکتی قابل اعتماد می‌باشد نام برده شده است. در راستای تطابق با استانداردهای بین المللی، خصوصاً با استانداردهای مدیریت کیفیتی اروپا، شرکت سپیدان عصاره جنوب موفق به اخذ ایزو و گواهی نامه‌های معتبر غذایی از جمله گواهینامه‌های معتبر زیر شده است.

ISO ۹۰۰۱, ISO ۲۲۰۰۰, ISO ۱۴۰۰۱, ISO ۱۰۶۶۸, ISO ۱۰۰۰۲, ISO ۵۰۰۰۱, ISO ۴۵۰۰۱, HACCP, GMP, CE, HALAL

این شرکت موفق به اخذ عنوان صادرکننده شایسته در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ از طرف اتاق بازرگانی و صادرکننده برتر ملی در سال ۱۳۹۹ از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی ایران و همچنین واحد نمونه تولیدی در سال ۱۴۰۰ از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت گردیده است.

شرکت سپیدان عصاره جنوب از روش‌های مدرن و استاندارد در بسته بندی استفاده می‌کند و مشتریان در سرتاسر دنیا می‌توانند از دریافت به موقع سفارشات خود، مطمئن باشند. علاوه براین، شرکت در تمامی مراحل معرفی، سفارش و تحویل محصول و حتی بعد از خرید در کنار مشتریان خواهد بود.

این شرکت توانایی تولید تمامی فرآورده‌های شیرین بیان را که در قسمت قبل ذکر شد، در حجم وسیع و با کیفیت عالی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت و شماره تماس و ایمیل زیر مراجعه نمائید.

آدرس سایت: fa.iranlicorice.com

شماره همراه و واتساپ:

۰۹۱۷۷۱۴۵۰۲۰

۰۹۱۷۷۱۴۰۰۹۸

ایمیل: info [@] iranlicorice.com

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5439272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha