۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۳۹

دبیر هنری جشنواره تئاتر روح الله خبر داد؛

اجرای ۷ نمایش صحنه ای و ۶ تئاتر خیابانی در جشنواره ملی روح الله

اجرای ۷ نمایش صحنه ای و ۶ تئاتر خیابانی در جشنواره ملی روح الله

اصفهان - دبیر هنری جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله از اجرای ۷ نمایش صحنه ای و ۶ تئاتر خیابانی در طول برگزاری جشنواره سوم در اصفهان خبر داد.

هوشنگ جمشیدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه اجرای نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای سومین جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله، پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا، امسال برگزار می‌شود، اظهار کرد: در بخش نمایشنامه نویسی جشنواره سوم رتبه نخست مربوط به اثر «شمعی در مسیر تندباد» کار نگین کوچه باغی از کرج بود، رتبه دوم به «فرصت پرواز» نوشته مرضیه شریفی از اصفهان رسید و «تکیه بر آسمان» سید سعید محمدی از تهران و «ملاقات در نوفل لوشاتو» کاری از محمد فخرایی مطلق از آذربایجان نیز به ترتیب رتبه سوم و چهارم را کسب کردند.

وی اضافه کرد: همچنین رتبه پنجم در بخش نمایشنامه نویسی به شکل مشترک به «این داستان ناتمام است» نوشته یاسر پیمانی از اصفهان و نمایش «عروس» اصغر گروسی از شیراز اهدا شد و تمامی هنرمندان در این بخش جوایز خود را دریافت کردند.

دبیر هنری جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله با اشاره به اینکه اجراهای بخش نمایش صحنه‌ای و خیابانی جشنواره سوم در سال جاری از ۱۶ اسفندماه به مدت دو روز انجام می‌شود، گفت: امسال نمایش‌های «پنجره ای رو به حقیقت» به کارگردانی خانم متین تدریس حسنی از اصفهان، «زیر موازی فاصله‌ها» رضا قلعه‌گری از اصفهان، «تنگ‌های شکسته» عباس گنجی از شاهین‌شهر، «خورشید برای مهربانو» مجید جزایری از اصفهان، «بی‌تو کابوس‌هایم تعبیر می شوند» محمدرضا بدری از شاهین شهر در بخش صحنه‌ای اجرا می‌شود.

تولید متون نمایشی ارزشمند در ارتباط با اندیشه‌های امام خمینی (ره)

وی با تاکید بر اینکه نمایشنامه‌های این اجراها در دوره اول و دوم جشنواره تئاتر روح الله به عنوان برگزیده انتخاب شده بود، گفت: از اهداف جشنواره روح الله تولید متون نمایشی ارزشمند در ارتباط با امام خمینی (ره) و اندیشه‌های ایشان بود که محقق شده است و تولیدات سال‌های قبل در این دوره اجرا می‌شود.

دبیر هنری جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله (س) با بیان اینکه بخش خیابانی جشنواره روح الله به شکل ملی برگزار می‌شود، تاکید کرد: در بخش نمایش خیابانی ۶ نمایش «خان مشک آباد» به کارگردانی کریم مقدسی از استان مرکزی، «مهربانوان وطنم» به کارگردانی پریسا کهکش‌پور از شاهین شهر، «خون، آبادی قیام» مسعود کرمی از بروجرد، «روایت روح خدا» از هومن میرمعنوی از رشت، نمایش «۲۹» به کارگردانی مهدی صالحیان از مرند تبریز و «رضا شیپوری» کاری از محمد نادری از اصفهان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: نمایش‌های خیابانی به شکل یک اجرا در دو سالن تماشاخانه ماه و حوزه هنری در روزهای ۱۶ و ۱۷ به روی صحنه می‌رود و نمایش‌های خیابانی در چهار نقطه مرکزی و ۶ نقطه غیرمتمرکز شامل پل خواجو، ۳۳ پل، عالی قاپو، مسجد امام مسجد و شیخ لطف الله اجرا می‌شود.

جمشیدیان بیان کرد: اختتامیه سومین جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله در سالن نگارستان امام خمینی از ساعت ۱۸ روز ۱۹ اسفندماه با حضور مسئولان برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه هنری «تکنیک‌های پیشرفته کارگردانی»

وی افزود: کارگاه هنری نخست سومین جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله توسط سیروس همتی با حضور ۱۳۰ نفر از هنرمندان به مدت ۶ جلسه و طی دو روز پیش از آغاز جشنواره برگزار شد و در ادامه نیز در حاشیه اجرای تئاترهای صحنه‌ای و خیابانی جشنواره سوم، کارگاه دوم با عنوان «تکنیک‌های پیشرفته کارگردانی» توسط همین هنرمند برگزار می‌شود.

دبیر هنری جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله (س) تاکید کرد: تجلیل از خانواده دو هنرمند درگذشته استاد حسن کریمی هسنیجه از داوران و آقای کریمی بازیگر، رونمایی از پوستر و تندیس جشنواره از دیگر برنامه‌های جانبی جشنواره است.

کد خبر 5439414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha