۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۵۹

در نشست گروه ۷؛

تاثیر جنگ اوکراین بر امنیت غذایی جهان بررسی می شود

تاثیر جنگ اوکراین بر امنیت غذایی جهان بررسی می شود

اقدام نظامی روسیه در اوکراین، تاثیر مستقیمی بر سبد غذایی مردم جهان فارغ از محل سکونت آنها خواهد داشت و این موضوعی است که در نشست این هفته گروه ۷ به آن پرداخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت برلین از میزبانی نشست مجازی وزرای کشاورزی گروه ۷ برای روز جمعه خبر داد. موضوع این نشست بررسی تاثیر اقدام نظامی روسیه بر امنیت غذایی جهان عنوان شده است.

به گفته وزیر کشاورزی آلمان، وضعیت ذخایر غذایی در آلمان و اتحادیه اروپا اطمینان بخش است حال آنکه ممکن است شاهد کاستی های بزرگ در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باشیم. همچنین انتظار می رود که در کشورهای صنعتی شاهد افزایش بهای تولیدات کشاورزی باشیم.

آلمان ریاست دوره ای گروه ۷ را که شامل برترین اقتصادهای جهان می شود، بر عهده دارد.

اوکراین و روسیه روی هم بیش از یک چهارم تجارت جهانی گندم (حدود ٣٠ درصد)، یک پنجم فروش ذرت و ٨٠ درصد از صادرات جهانی آفتابگردان را بر عهدە دارند.

در پی این بحران، بارگیری از بنادر اصلی صادرات غلات اوکراین از جمله چورنومورسک، میکولائیف، اودسا، خرسون و یوژنه قطع شدە است.

بسته شدن بنادر و راه آهن در اوکراین که به سبد نان اروپا معروف است، صادرات کالاهای این کشور را مختل کردە است و معامله گران نگران هستند که این درگیری می‌تواند باعث تقلا برای جایگزینی این منابع شود. هر چند کە در چند ماە گذشتە تورم مواد غذایی در حال افزایش بود اما اکنون افزایش قیمت‌ها هم شتاب بیشتری به خود گرفته است.

کد خبر 5441691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha