۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۲

سرپرست بهزیستی استان فارس:

طرح رصد آسیب‌های اجتماعی در فارس اجرایی می شود

طرح رصد آسیب‌های اجتماعی در فارس اجرایی می شود

شیراز - سرپرست بهزیستی استان فارس از اجرای طرح پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی با هدف شناسایی دقیق، یافتن راهکار و رفع آسیب‌های اجتماعی و مشکلات ناشی از آن، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا هوشیار، گفت: نظر به اهمیت مشکلات اجتماعی و شناسایی آسیب‌های اجتماعی و تعیین کننده‌های آن در نقاط مختلف کشور از جمله استان فارس، از تحلیل مسائل خرد و نتایج به دست آمده از این پیمایش ملی، تصویری از وضعیت آسیب‌های اجتماعی و در نهایت راهکار مناسبی برای گسترش برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقا ی سلامت اجتماعی و کیفیت زندگی خواهیم داشت.

وی با یادآوری اینکه طرح یاد شده همزمان با کشور در سراسر فارس اجرا می‌شود، افزود: با توجه به گستردگی و شرایط بومی موجود فارس، این پیمایش با همکاری مراکز غیر دولتی از جمله مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی در پنج منطقه از استان وبا بهره مندی از ۱۳۶ پرسشگر در حال انجام است.

هوشیار عنوان کرد: در همین راستا جلسات توجیهی آموزشی پرسشگران بومی مناطق با حضور کارشناسان پیشگیری شهرستان‌ها به صورت برخط و حضوری انجام شده و اهم موارد اصول پرسشگری و نحوه نظارت کارشناسان با حفظ محرمانگی و احترام به حقوق شهروندان مورد تاکید قرار گرفته است.

سرپرست بهزیستی فارس اظهار کرد: این برنامه با پشتیبانی معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور و دریافت مجوزهای لازم از نیروی انتظامی و مراجع زیربط در حال انجام است.

هوشیار مشارکت مردم فارس در این طرح را ارزشمند و اثرگذار دانست و با قدردانی از آن، اضافه کرد: انتظار می‌رود نتایج این پیمایش ملی در طراحی و تدوین برنامه‌های پیشگیرانه در شهرستان‌های استان تأثیرگذار باشد.

کد خبر 5446867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha