۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۷

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد؛

۱۳۰ هزار ظرفیت اقامتی خراسان‌جنوبی آماده پذیرای گردشگران

۱۳۰ هزار ظرفیت اقامتی خراسان‌جنوبی آماده پذیرای گردشگران

بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: مجموع ظرفیت اقامت روزانه خراسان جنوبی ۱۲۹ هزار و ۸۳۹ نفر است که برای پذیرایی از مسافران نوروزی مهیا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رمضانی صبح چهارشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی اظهارکرد: قرارگاه نوروزی در خراسان جنوبی و کمیته‌های مرتبط را از اواخر بهمن ماه تشکیل داده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با پیش بینی افزایش سفرها در نوروز ۱۴۰۱ ادامه‌داد: ۱۸ موزه فعال و بیش از ۱۰۰ بنای تاریخی خراسان جنوبی آماده بازدید گردشگران نوروزی و مسافران است.

آمادگی ۴۰ اورژانس پیش بیمارستانی

رمضانی بیان کرد: در نوروز سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۹ راهدارخانه، ۱۲ قاضی کشیک، ۴۷ پایگاه انتظامی، ۳۴ پایگاه امداد و نجات، ۴۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، ۱۷ پایگاه امداد خودرو، ۱۵ داروخانه شبانه روزی و ۴۴ شرکت بیمه فعال خواهیم داشت.

وی ادامه داد :۳۷ کیوسک و پایگاه اطلاع رسانی و راهنمای مسافر مشترک با سایر نهادها و ۱۹ پایگاه اطلاع رسانی به صورت منفرد در ایام نوروز بحث اطلاع رسانی را خواهند داشت و مکان‌های گردشگری خراسان جنوبی را به مسافران معرفی خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مجموع ۷۷ نفر ناظر درباره موضوعات متعدد در خراسان جنوبی خواهیم داشت، بیان‌کرد: ۲۱ ناظر سازمان صمت بر نحوه ارائه خدمات و فروش و قیمت‌ها، ۹ ناظر تعزیرات بر تخلفات، ۳۳ ناظر دانشگاه علوم پزشکی ارائه خدمت دارند.

رمضانی ب بیان اینکه در دو سال شیوع کرونا فروش صنایع دستی به شدت کاهش پیدا کرد، گفت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و فروش محصولاتشان در ایام نوروز ۵۰ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه برپا می‌شود.

۲۵ نقطه برای اقامه نماز مسافران فراهم شده است

رمضانی اظهار کرد: ۶۰ جایگاه دائمی سوخت و ۶ جایگاه سوخت موقت، ۱۵ ایستگاه صلواتی و ۸۴ مسجد برای اقامه نماز، مهیای خدمت رسانی به مسافران نوروزی است و علاوه بر آن در ۲۵ نقطه نیز مکان‌هایی برای اقامه نماز مسافران برپا شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقامتی خراسان جنوبی ادامه‌داد: ظرفیت هتل‌های خراسان جنوبی ۲۴۵ اتاق با ۵۷۴ تخت، مهمان پذیرهای ما ۲۳۴ اتاق با ۶۴۰ تخت و اقامتگاه‌های بوم گردی ما نیز هزار و ۵۰۰ نفر در روز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: همچنین برای ایام نوروز کمپ‌هایی در پارک‌ها و فضای با همکاری شهرداری‌ها برای ۱۰۳ هزار و ۱۶۵ نفر ایجاد شده و آموزش و پرورش نیز مکان‌هایی برای ۱۰ هزار و ۵۹۰ نفر فراهم کرده است.

رمضانی یادآور شد: ۱۲۹ هزار و ۸۳۹ نفر مجموع ظرفیت اقامت روزانه خراسان جنوبی است.

کد خبر 5448586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha