۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۵۹

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران خبر داد؛

راه اندازی دبیرخانه دائمی پایتخت نوروز جهان در سنندج

راه اندازی دبیرخانه دائمی پایتخت نوروز جهان در سنندج

سنندج - دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت:مردم کردستان مرزهای فرهنگی را پاس داشتند و به واسطه عظمت و شکوهی که در پاسداشت هنر داشتند، دبیرخانه دائمی پایتخت نوروز جهان را از آن خود کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله ایوبی پنجشنبه شب در مراسم روز جهانی نوروز در سنندج اظهار کرد: برگزاری مراسم در این سطح بیانگر آن است که مسئولان کردستان به معنای کامل هنرمندپرور و قدرشناس هنر و هنرمند هستند و امیدواریم این نکته مثبت روز به روز تقویت شود.

وی افزود: استقبال گسترده مردم سنندج از کاروان نوروز و برگزاری مراسم‌های باشکوه با محوریت نوروز در کردستان نشان دهنده قدردانی ویژه مردمان این خطه از میهن اسلامی نسبت به آئین‌های نوروزی است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران اظهار داشت: مردم کردستان پاسداران مرزهای فرهنگی ایران هستند و در طول قرون متمادی از سنن و فرهنگ دیرین ایران زمین پاسداری کرده‌اند.

ایوبی تصریح کرد: راه اندازی دبیرخانه دائمی پایتخت نوروز جهان در سنندج شایسته مردم کردستان است و بدون شک در سال‌های آتی شاهد برگزاری برنامه‌های متنوعی در این خصوص خواهیم بود.

دبیرکل یونسکو در ایران خاطرنشان کرد: دف‌نوازی هنرمندان کردستانی در تهران عمق فرهنگ و هنر مردم این استان را در پایتخت به نمایش گذاشت چرا که مردم تهران و مهمانان کشورهای مختلف، شکوه فرهنگ مردم کردستان را دیدند و خواندند که دف بیدارباش شرق به غرب است.

ایوبی افزود: ظرفیت‌های بزرگ هنری و فرهنگی کردستان و شهر سنندج موجب شده است که به عنوان پایتخت جهانی نوروز و همچنین شهر خلاق موسیقی در جهان معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: تن خسته جهان امروز نیازمند هنر و شادی است، جهان غرب امروز نیازمند به این نور و انرژی و درمان جهان شرق است.

کد خبر 5449727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha