۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳

مسئول ستاد راهیان نور مازندران:

هفت تپه هویت رزمندگان شمال کشور است

 هفت تپه هویت رزمندگان شمال کشور است

ساری- مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا با بیان اینکه هفت تپه هویت رزمندگان شمال کشور است، گفت: احیای این یادمان نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

سرهنگ عسگر مجیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ضمن تبریک ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) و با بیان اینکه هفت تپه یکی از مقرهای لشکر ۲۵ کربلا در دوران مقدس بود، افزود: لشکر ۲۵ کربلا لشکر بسیار بزرگ و خاصی بود که در روزهای جنگ به عنوان لشکر ویژه عملیاتی لقب گرفت زیرا هم در عملیات به عنوان یگان موفق عمل می‌کرد و هم از نظر تعداد دارای ۶۰ گردان بود.

وی با اظهار اینکه در این منطقه آموزش‌های نظامی، یگان پیاده، یگان‌های زرهی و ادوات و آموزش غواصی در کنار رود دز را رزمندگان فرامی گرفتند تا در عملیات والفجر ۸ که سرنوشت جنگ را تعیین کرد، شرکت کنند، گفت: لشکر ۲۵ کربلا یک لشکر تعیین کننده در عملیات والفجر ۸ بود و به عنوان یگان محوری عمل می‌کرد و الحمدالله در این عملیات فتح فاو انجام و در عملیات‌های دیگری که در ام الرصاص و شلمچه بود، لشکر وارد عمل شد.

وی با عنوان اینکه هفت تپه هویت رزمندگان شمال کشور و لشکر ۲۵ کربلا است، گفت: استان‌های دیگری هم در سال‌های دفاع مقدس در این مکان حضور داشتند و شهدای ارزشمندی در این مکان به خاطر بمباران هوایی، تقدیم انقلاب شدند و نسل مطالبه گر ما امروزه خواستار این است که چرا رزمندگان از شمال کشور به جنوب امدند و دفاع کردند و چگونه به شهادت رسیدند.

سرهنگ مجیدی یادآور شد: با استفاده از نظرات شهدایی مثل شهید بلباسی، شهید کابلی، شهید حبیب الله پور، شهید بریری و شهید رجایی فر که احیاگر واقعی هفت تپه بودند و برای دفاع از حریم آل الله در خان طومان سوریه به شهادت رسیدند، فهمیدیم که باید ادامه راه دهیم، از این رو جمعی از پیشکسوتان به صورت خودجوش با فرمان فرماندهی سپاه کربلا وارد عمل برای احیای هفت تپه شدیم.

مسئول ستاد راهیان نور مازندران با بیان اینکه هفت تپه به واسطه بمباران مستقیم هواپیمایی دشمن ۱۵۷ شهید تقدیم انقلاب کرد که ۷۲ شهید از مازندران بوده است، افزود: ۱۵ هکتار توسط سپاه کربلااز منابع طبیعی خوزستان در خواست شد که ۱۰ هکتار در اختیار ما قرار گرفت و پنج هکتار هم به عنوان چشم انداز است وبا توجه به بکر بودن فضا قرار است در سه فاز با ظرفیت سه هزار و ۲۰۰ زائر برای استقرار زائرین راهیان نور، احیا شود.

وی برآورد اولیه اعتباری برای احیای هفت تپه را ۱۲۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: استان گلستان برای ساماندهی گروه‌های جهادی در حال آماده سازی هشت سوله است و مازندران نیز هشت سوله برای خادمان شهدا آماده سازی کرده است.

کد خبر 5449736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha