۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۹

وبگاه آکسیوس خبر داد؛

تلاش سناتورهای آمریکا برای مسدود کردن ۱۳۲ میلیارد دلار طلای روسیه

تلاش سناتورهای آمریکا برای مسدود کردن ۱۳۲ میلیارد دلار طلای روسیه

وبگاه آکسیوس اعلام کرد که سناتورهایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به دنبال تصویب قانونی هستند که به بهانه آن، ذخایر طلای ۱۳۲ میلیارد دلاری روسیه را مسدود کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه آکسیوس به نقل از منابع آگاه در آمریکا اعلام کرد که سناتورهای آمریکایی در تلاش برای مسدود کردن ذخایر طلای روسیه با وزیر دادگستری کشورشان دیدار خواهند کرد.

بر اساس اعلام این وبگاه، قانونگذارانی از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در آمریکا به دنبال تصویب قانونی هستند که به بهانه آن، ذخایر طلای ۱۳۲ میلیارد دلاری روسیه را مسدود کنند.

این در حالیست که مسکو پیشتر نیز به واشنگتن در خصوص اعمال تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه علیه روسیه به بهانه تحولات جاری در اوکراین هشدار داده است.

گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هدف از این اقدام را «حفاظت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض قلدری و نسل کشی قرار گرفته اند»، نامید.

همچنین این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

کد خبر 5452309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ج IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      0 1
      خواهشا وقتی خبر پخش میکنید از طرف خودتون تحلیلشم نکنید.مثلا نوشتید.تحلیل بزارید به عهده خواننده خبر.
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      1 0
      امریکا یه کشوره زورگو وغارتگره که به انحامختلف پول وسرمایه ی کشورهای دیگه رومصادره وازاون حاتم بخشی میکنه هنوزدلاری افغانستان ازگلوی ازادیخواه امریکا پایین نرفته وگویا میخوان ازاین پولا جایزه ی نوکرشون زلنسکی غربگداروبدن چون دراین چندین روزفقط درخواست کمک مالی وتسلیحاتی کرده
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      1 0
      رژیم روسیه به تجاوز ونابودی شهرها میگه عملیات نظامی رژیم ملغون روسیه هیچی کم ندارد از جنایت های رژیم آمریکا و عربستان و اسراییل اونهم جنایتکارجنگیست به هر عنوان عربستان هم گفت بخاطر منافع خودش به یمن حمله کرده آمریکا هم به این بهانه به عراق حمله کرد و باعث ویرانی یه کشور شدند