۱۲ شهریور ۱۳۸۶، ۱۷:۱۶

دیدار وزیران خارجه کشورهای جنبش عدم تعهد با رئیس جمهوری

دیدار وزیران خارجه کشورهای جنبش عدم تعهد با رئیس جمهوری

وزیران امور خارجه سوریه ، ونزوئلا ، بلاروس ، نیکاراگوئه ، غنا و بولیوی امروز در حاشیه اجلاس حقوق بشر و تنوع فرهنگی با حضور وزرای عدم تعهد در تهران با محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند .

به گزارش خبرگزاری مهر ، متن گفتگو های وزرای امور خارجه به رئیس جمهوری کشورمان به این شرح است :

وحدت کشورهای اسلامی تنها راه شکست توطئه های دشمنان است
 
رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش مهم تهران و دمشق در مسایل منطقه ای و جهان اسلام تصریح کرد : روابط و همکاری های جمهوری اسلامی ایران و سوریه باید در همه سطوح منطقه ای و جهان اسلام و در عرصه های گسترش یابد .

دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار وزیر امور خارجه سوریه گفت : پیروزی های بزرگ همواره از میان سختی ها بدست می آید و وحدت و هماهنگی کشورهای اسلامی، تنها راه شکست توطئه های دشمنان است .

رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد : تهران همواره برای گسترش مناسبات همکاری ها با دمشق در بخش های گوناگون محدودیتی ندارد .

وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با تشریح آخرین تحولات منطقه تاکید کرد : همکاری کشورهای اسلامی بویژه جمهوری اسلامی ایران و سوریه تنها راه شکست توطئه های دشمنان علیه ملت های منطقه است .

ولید المعلم همچنین بر توسعه روابط تهران ، دمشق در زمینه های مختلف اقتصادی ، علمی و فرهنگی تاکید کرد.

ایران و ونزوئلا مصمم به گسترش روابط دو جانبه هستند
 
رئیس جمهوری همکاری ایران و ونزوئلا را در پیوند آسیای میانه و آمریکای لاتین مهم توصیف کرد و گفت: عزم ایران بر گسترش روابط همه جانبه با ونزوئلا است.

دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور در حاشیه اجلاس حقوق بشر و تنوع فرهنگی وزرای کشورهای عدم تعهد در تهران در دیدار وزیر خارجه ونزوئلا با اشاره به گفتگوی تلفنی هفته گذشته خود با رییس جمهور ونزوئلا، روابط دو کشور را در حال گسترش خواند و بر تسریع در همکاری ها و سرمایه گذاری های مشترک تاکید کرد و گفت: دنیای جدیدی در حال ساخته شدن است و فرهنگ سازی مقدمه آن است که دو کشور در این زمینه تلاش می کنند.

وزیر خارجه ونزوئلا هم در این دیدار سلام گرم هوگو چاوز را به رئیس جمهوری رساند و با اشاره به افتتاح پروژه های مشترک در کشورش، روابط دو کشور ایران و ونزوئلا را الگویی برای دیگر کشورها عنوان کرد.

وی با تجلیل از دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در موضوع حقوق بشر و تنوع فرهنگی تصریح کرد: جهانی جدید در حال شکل گیری است و ایران و ونزوئلا می توانند در این فرآیند نقش مهمی داشته باشند.

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین بر حق ایران در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای تاکید کرد.

وی در پایان دعوت چاوز از رئیس جمهوری ایران برای سفر رسمی به ونزوئلا را به استحضار وی رساند.

ایران ، بلاروس و ونزوئلا در سه منطقه از جهان عدم تعهد را تقویت کنند

رئیس جمهوری اسلامی ایران بر تقویت جنبش عدم تعهد از سوی کشورهای فعال از جمله ایران ، بلاروس و ونزوئلا در سه منطقه از جهان تاکید کرد .

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در حاشیه اجلاس حقوق بشر و تنوع فرهنگی وزرای کشور در جنبش عدم تعهد در تهران در دیدار وزیر خارجه بلاروس با اشاره به اهمیت همکاری ایران و بلاروس در مجامع جهانی تصریح کرد : می توانیم با رفع موانع احتمالی ، روابط شمار زیادی از کشورهای عضو عدم تعهد را گسترش داده وتعمیق بخشیم .

دکتر احمدی نژاد همچنین توسعه روابط دو کشور در زمینه های مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت : ایران و بلاروس تجربیات و توانمندیهای ارزشمندی را در حوزه های اقتصادی ، صنعتی و انرژی دارند و می توانند همکاری های مشترکی را در جهت پیشرفت دو کشور داشته باشند .

وزیر خارجه بلاروس نیز در دیدار با رییس جمهور با اشاره به سفر چندی پیش دکتر احمدی نژاد به مینسک ، قدردانی رییس جمهور بلاروس را از عزم ایران برای گسترش روابط دو کشور به استحضار رییس جمهور کشورمان رساند و گفت: زمینه های توسعه روابط ایران و بلاروس به خصوص در حوزه انرژی فراهم شده است .

اهداف و آرمان های ایران و نیکاراگوئه مشترک است

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تهران مصمم است که روابط ایران و نیکاراگوئه بیش از پیش گسترش یابد.

دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوردر حاشیه اجلاس وزرای کشورهای غیر متعهد در تهران در دیدار وزیر امور خارجه نیکاراگوئه، سلام گرم دولت و ملت ایران را به دولت و ملت نیکاراگوئه رساند و گفت: دو کشور باید با همکاری یکدیگر به پیشرفت و رفاه برسند و قدرتمند شوند .

رئیس جمهوری با اشاره به خاطرات سفر به نیکاراگوئه تصریح کرد : دو ملت و دو کشور انقلابی ایران و نیکاراگوئه همواره در کنار یکدیگر خواهند بود ؛ چرا که اهداف و آرمان ها مشترک است .

وزیر خارجه نیکاراگوئه هم در این دیدار سلام گرم رییس جمهور ، دولت و ملت نیکاراگوئه را به دکتر احمدی نژاد رساند و با تاکید بر گسترش روابط دو کشور گفت: به دنبال سفر روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نیکاراگوئه ، کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور فعال شده و به اجرایی کردن توافقات و اسناد همکاری ها همت می گمارند.

ایران دوست همه کشورهای آفریقایی است 
 
رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به علائق عاطفی و برادری میان ملت و دولت های ایران و غنا ، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران بر انتقال تجربیات سازنده به غنا تاکید نمود .

دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور در حاشیه اجلاس حقوق بشر و تنوع فرهنگی وزرای خارجه کشورهای عدم تعهد در تهران در دیدار وزیر خارجه غنا بر گسترش روابط ایران و آفریقا تاکید و تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران دوست همه کشورهای آفریقایی از جمله غنا است و مانعی برای توسعه مناسبات وجود ندارد .

دکتر احمدی نژاد همچنین همکاری ایران و غنا در مجامع جهانی را مورد اشاره قرار داد و گفت : قدرت های بزرگ خواستار همکاری کشورهای مستقل با یکدیگر نیستند اما عزم تهران بر گسترش روابط با کشورهای مستقل است .

وزیر خارجه غنا نیز در این دیدار با قدردانی از مهمان نوازی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ، خواستار گسترش و توسعه روابط همه جانبه ایران و غنا شد .

ایران آماده گسترش روابط با بولیوی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تجربیات و توانمندی های ایران در عرصه های مختلف ، آمادگی ایران را برای گسترش روابط با بولیوی اعلام کرد .

دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری در حاشیه اجلاس حقوق بشر و تنوع فرهنگی وزرای کشورهای عدم تعهد در تهران ، در دیدار وزیر خارجه بولیوی از برقراری روابط سیاسی دو کشور استقبال کرد و گفت : ایران برای موفقیت و پیشرفت دولت و ملت بولیوی تلاش می کند .

وزیر خارجه بولیوی نیز در دیدار رئیس جمهوری بر ضرورت برقراری روابط سیاسی کشورش با جمهوری اسلامی ایران تاکید و از گسترش روابط اقتصادی دو کشور استقبال کرد.

کد خبر 545542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha