۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶

وزارت خارجه روسیه:

سفرای کشورهای بالتیک احضار و شماری از دیپلمات ها اخراج می شوند

سفرای کشورهای بالتیک احضار و شماری از دیپلمات ها اخراج می شوند

در ادامه تحولات مربوط به جنگ اوکراین، سفرای سه کشور حوزه دریای بالتیک به وزارت خارجه روسیه احضار شدند تا تصمیم مسکو مبنی بر اخراج شماری از دیپلمات های این کشورها به آنها ابلاغ شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه امروز سه شنبه سفرای سه کشور حوزه دریای بالتیک یعنی استونی، لتونی و لیتوانی را احضار کرد تا آنها را از تصمیم مسکو برای اخراج تعدادی از دیپلمات‌هایشان از روسیه مطلع کند.

این خبر را یک منبع در وزارت امور خارجه روسیه اعلام و خاطرنشان کرد: احضار سه سفیری که باید بعدازظهر امروز به وقت مسکو وارد مقر وزارت امور خارجه روسیه شوند، به تصمیم روسیه برای اخراج دیپلمات‌های این کشورها بر اساس اصل مقابله به مثل مرتبط است.

گفتنی است روز ۱۸ مارس، مقامات لتونی، استونی و لیتوانی تصمیم گرفتند تعدادی از دیپلمات‌های روس را به اتهام دست داشتن در فعالیت‌هایی که با وضعیت دیپلماتیک آنها سازگار نیست و در اقدامی به عنوان «اظهار همبستگی با اوکراین» از قلمرو خود اخراج کنند.

این در حالی است که مسکو هشدار داده بود تصمیم کشورهای حوزه دریای بالتیک برای اخراج تعدادی از دیپلمات‌های روسیه بدون پاسخ مناسب باقی نخواهد ماند.

کد خبر 5455500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha