۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۲۹

حیدری در گفتگو با مهر:

مسابقات جهانی نسبت به بازی‌های آسیایی اولویت دارد

 مسابقات جهانی نسبت به بازی‌های آسیایی اولویت دارد

دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۱۹۶۴ توکیو معتقد است متولیان کشتی باید در کنار رویدادهای آسیایی در سال جدید تمام توان و خود و ملی پوشان را معطوف مسابقات جهانی کنند.

علی اکبر حیدری پیشکسوت کشتی کشورمان با تاکید بر اینکه مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان باید نسبت به بازی‌های آسیایی اولویت داشته باشد به خبرنگار مهر گفت: مطمئناً تمامی رویدادهای رسمی و بین المللی از اهمیت خاصی برخوردارند و کشتی ایران نیز همواره در میادین بزرگ خوش درخشیده است. به همین دلیل نمی‌توان ارجحیت خاصی نسبت به رویدادها قائل شد اما امسال با توجه به نزدیکی زمان برگزاری رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی باید تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود.

وی افزود: کشتی گیران ما امسال باید در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین و مسابقات جهانی صربستان شرکت کنند و بدیهی است همه انتظار داریم نتایج جهانی ۲۰۲۱ نروژ تکرار شود. به همین دلیل است که معتقدم مسابقات جهانی باید اولویت ما باشد و نیرو و پتانسیل را به خوبی برای مسابقات پیش رو تقسیم و ارنج کرد.

پیشکسوت کشتی کشورمان ادامه داد: البته بازی‌های آسیایی هم برای کاروان ورزش ایران بسیار مهم است چراکه عملکرد کشتی در رنکینگ مدالی بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل باید تمام توان کادر فنی و ملی پوشان را به خوبی مدیریت کرد تا بتوانیم همچون همیشه در میادین مختلف بدرخشیم.

حیدری اظهار داشت: به نظر من چرخه انتخابی باید برای هر میدانی اجرایی شود و اینکه برخی بگویند قهرمانان جهان از حضور در چرخه انتخابی معاف شوند بسیار نادرست است. باید چرخه انتخاباتی با حضور همه مدعیان و در تمامی اوزان برگزار شود تا هیچ حرف و حاشیه‌ای بوجود نیاید. بی تردید برگزاری مسابقه انتخابی برای هر رویدادی به صورت مجزا می‌تواند بهترین و آماده‌ترین نفرات را به کادر فنی معرفی کند.

دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۱۹۶۴ توکیو در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال متولیان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی کشتی باید تدابیری را بیاندیشند که ما برای بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی دو تیم مجزا و توانمند داشته باشیم. این کار نیز مستلزم روند دقیق اردوهای آماده سازی و اجرای دقیق چرخه انتخابی است تا بتواند شناخت خوبی از پتانسیل موجود را به کادر فنی بدهد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا طی روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه و مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور کشور مغولستان برگزار می‌شود. کشتی‌گیران کشورمان بعد از این مسابقات باید خود را مهیای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان (۱۹ تا ۲۷ شهریورماه) و بازی‌های آسیایی چین (۳۰ شهریورماه تا ۲ مهرماه) کنند.

کد خبر 5460799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha