۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان خبر داد؛

عملیات بهسازی معابر روستایی خوزستان آغاز شد

عملیات بهسازی معابر روستایی خوزستان آغاز شد

اهواز- مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: همزمان با بازسازی واحدهای مسکونی در تعدادی از روستاهای خوزستان، عملیات بهسازی معابر روستایی در استان شروع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جنتی ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با بازسازی واحدهای مسکونی در تعدادی از روستاهای خوزستان با توجه به اعتباراتی تخصیص داده شده از سوی بنیاد مسکن، عملیات بهسازی معابر روستایی در استان شروع شده است.

وی افزود: از واحدهای خسارت دیده شده در شهرستان اندیکا که بر اثر زلزله دچار حادثه شده بودند برای بیش از ۵۰ درصد واحدها عملیات اجرای سقف و دیوارچینی انجام شد که بیش از ۴۰۰ واحد از این ساختمان‌ها را شامل می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان تصریح کرد: همکاران ما با ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۵۰ گروه اجرایی در حال تلاش هستند که طبق برنامه زمان‌بندی شده حداکثر تا پایان خرداد ماه واحدها تکمیل شوند؛ ضمن اینکه تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی برای ساختمان‌ها در نظر گرفته شده و ۶۰ میلیون تومان هم بلاعوض پرداخت می‌شود.

جنتی ادامه داد: بنیاد مسکن با توجه به تسهیلات و بلاعوضی که در اختیار قرار داده عملیات اجرایی بازسازی را انجام می‌دهد؛ در صورتی که مردم آورده‌ای داشته باشند، می‌توانند با مشارکت خود پیشرفت فیزیکی واحدها را افزایش دهند.

وی خبر داد: تاکنون واحدهای ۶۰ متری که بنیاد مسکن انجام می‌دهد، با تسهیلات بلاعوض در حد سفت‌کاری انجام می‌شود؛ امید است با همکاری نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد مقرر شده تسهیلات بلاعوضی از طریق کمیته امداد به متقاضیان پرداخت شود که در صورت پرداخت می‌توان پیشرفت فیزیکی را افزایش داد و شاهد مرحله پایانی و آماده بهره‌برداری شدن ساختمان‌ها باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان عنوان کرد: سهمیه تخصیصی به بنیاد مسکن برای بازسازی واحدهای خسارت دیده ۹۸۰ واحد است که طبق مطالبه از طریق استاندار خوزستان به وزارت کشور یک هزار ۹۵۰ واحد درخواست داده شده که در صورت تصویب هیئت دولت عملیات اجرایی این واحدها توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود.

کد خبر 5463690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha