۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۰۱

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی کرمانشاه خبر داد؛

پیگیری گزارش قطع درخت در جنگل‌های حاشیه روستایی در سرپل‌ذهاب

پیگیری گزارش قطع درخت در جنگل‌های حاشیه روستایی در سرپل‌ذهاب

کرمانشاه- فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی کرمانشاه از پیگیری گزارش قطع درخت در جنگل‌های حاشیه روستایی در سرپل‌ذهاب خبر داد.

سعید نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی ارسال گزارش مردمی مبنی بر قطع درختان در جنگل‌های حاشیه یکی از روستاهای شهرستان سرپل ذهاب امروز چهارشنبه ۲۴ فروردین‌ماه سال جاری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی به همراه اکیپ حفاظت منابع طبیعی به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: اکیپ اعزام شده شامل تمامی نیروهای یگان حفاظت ستاد منابع طبیعی کرمانشاه، پاسگاه‌های ویژه منابع طبیعی شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، یگان امداد نیروی انتظامی و نماینده دادستان با احکام قضائی ورود به منزل و بازداشت متخلفین عازم منطقه شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی کرمانشاه تصریح کرد: متخلفین و عاملین قطع درختان از جنگل‌های حاشیه روستایی از توابع شهرستان سرپل‌ذهاب از سوی اداره منابع طبیعی شهرستان سرپل‌ذهاب و همیاران گمنام طبیعت شناسایی شده بودند.

نجفی خاطرنشان کرد: متخلفین تعدادی از درختان کهنسال جنگل‌های حاشیه یکی از روستاهای شهرستان سرپل‌ذهاب را قطع کرده و پیش از ورود نیروها به روستای محل سکونت خود متواری شده بودند.

وی با اشاره به کشف آثار جرم، بیان کرد: درختان قطع شده در منزل و انبارهای متخلفین کشف شد و آثار قطع با اره موتوری بر تنه تعداد محدودی از درختان کهنسال جنگل‌های حاشیه روستا شهرستان سرپل‌ذهاب مشهود بود.

نجفی گفت: از نظر دستگاه قضائی و یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه متخلفین مجرم شناسایی شده و در حال حاضر فراری هستند مردم بدانند در حفاظت از انفال الهی هیچ‌گونه مدارایی با متخلفین در حوزه منابع طبیعی نمی‌شود و با همکاری همه جانبه دستگاه قضائی متخلفین دستگیر و به سزای اعمالشان می‌رسند.

کد خبر 5466616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha