۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴

مدیرکل سابق آموزش و پرورش خوزستان مطرح کرد؛

کمبود ۹ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان

کمبود ۹ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان

اهواز- مدیرکل سابق آموزش و پرورش خوزستان گفت: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان تراز مثبتی پیدا کرده است ولی باز هم بین ۸ تا ۹ هزار نیرو کمبود داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، کورش مودت پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مراسم تکریم خود اظهار کرد: ریل گذاری در آموزش و پرورش اساسی بر مبنای سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم و بسته‌های تحولی است؛ همکاران ما در اداره آموزش در شرایط کرونا نیز توفیقات خیلی خوبی را کسب کردند که به مدد تعامل خوب رؤسای آموزش و پرورش، مدیران مدارس و معلمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا کار معلمان سخت‌تر شد، افزود: مطالبه اولیا یکی از دلایل تأکید ستاد ملی کرونا بر حضوری شدن مدارس بود؛ آسیب‌های روحی، جسمی و روانی نیز در این نوع تصمیم‌گیری بی تأثیر نبوده است.

مودت با اشاره به ارتقای رتبه آموزش و پرورش خوزستان از جایگاه ۳۰ به ۲۳ تصریح کرد: آموزش و پرورش خوزستان سومین اداره کل پهن پیکر از نظر نیروی انسانی، دانش آموزی (بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار دانش‌آموز، بیش از ۵۰ هزار کلاس درس، ۱۱ هزار واحد آموزشی و بیش از ۶۸ هزار نیروی انسانی) و فضای جغرافیایی کشور است؛ کمبود نیروی انسانی شاید تراز مثبتی پیدا کرده ولی باز هم بین ۸ تا ۹ هزار نیرو کمبود داریم.

وی با اشاره به اینکه در توسعه فضای آموزشی سند چشم‌انداز توسعه آموزش و پرورش برای اولین بار ترسیم و با استقبال وزارت آموزش و پرورش مواجه شد، ادامه داد: میانگین کشوری سرانه دانش آموزی ۵ مترمربع و استاندارد آن ۸ مترمربع است که ما به ۵.۲ متر مربع نزدیک شدیم و با فعالیت خیران مدرسه ساز در حال رسیدن به استاندارد کشوری هستیم؛ بنابراین برای بهبود فضای آموزشی نیازمند همکاری مجمع خیران هستیم.

مودت با اشاره به اینکه ۶۵۰ دکتر معلم از سه هزار و ۵۰۰ دکتر معلم کشور در خوزستان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: برخی از مناطق تا مرکز شهرستان حدود ۶ ساعت فاصله زمانی دارند؛ البته تنوع جغرافیایی و اقلیمی در کنار تنوع قومیتی سبب ارتقای خوزستان شده است.

کد خبر 5466990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha