۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۲

تحقق مصوبه سفر ریاست جمهوری؛

تفاهم نامه گازرسانی به منازل مددجویان فارس امضاء شد

تفاهم نامه گازرسانی به منازل مددجویان فارس امضاء شد

شیراز- تفاهم نامه طرح لوله کشی داخلی گاز منازل مددجویان فارس بین شرکت گاز، مدیران کل سازمان بهزیستی فارس و کمیته امدادامام خمینی (ره) منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای این مراسم که صبح یکشنبه همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، علی اکبر میدان شاهی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس، طی سخنانی گفت: این طرح، در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به اقشار محروم جامعه، با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومانی وزارت نفت و از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به فارس، اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای گازرسانی به هر یک از منازل مددجویان حدود ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: با توجه به همکاری مساعد نظام مهندسی، اتحادیه تأسیسات و اتاق اصناف، بی شک این مبلغ کاهش پیدا می‌کند و به منازل تعداد بیشتری از مددجویان گازرسانی خواهد شد.

میدان‌شاهی با بیان اینکه برای اجرای هر چه بهتر طرح مذکور نیاز است واجدین شرایط مورد پایش قرار گیرند و مدیریت هزینه به بهترین شکل صورت گیرد تاکید کرد: تمامی تلاش‌ها باید منتهی به آن شود که گازرسانی به منازل مددجویان مشمول این طرح تا پایان شهریورماه امسال و نهایتاً قبل از آغاز فصل سرما به اتمام برسد.

تفاهم نامه گازرسانی به منازل مددجویان فارس امضاء شد

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس، بر اجرای اصولی گازرسانی به منازل مددجویان تاکید کرد و گفت: نباید وضعیت به گونه‌ای باشد که افرادی در این طرح انتخاب شوند که مشمول گازرسانی بر اساس ضوابط شرکت ملی گاز نباشند و یا آنکه لوله کشی با صرف هزینه انجام شده و سپس کار رها شود بلکه باید این طرح از همان ابتدا به صورت کارشناسی و اصولی برنامه ریزی و اجرا شود.

منازل ۱۲۵۰ مددجوی کمیته امداد فارس مشمول گازرسانی

همچنین موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس نیز با ابراز خرسندی از اینکه طرح گازرسانی به منازل مددجویان همزمان با هفته اکرام کلید خورده است، افزود: در استان فارس ۱۲۵۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد که در مسیر خطوط لوله گاز قرار دارند واجد شرایط گازرسانی هستند که از این تعداد ۲۵۰ واحد مسکونی در اولویت اول گازرسانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تعداد منازل مددجویان فاقد گاز طبیعی به مراتب از این تعداد بیشتر است، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری، لیست منازل مددجویان فاقد گاز طبیعی احصاء شده و زمینه برای گازرسانی به واحدهای مشمول، با همکاری سازمان‌های ذیربط فراهم شود.

اکرام مددجویان، اولویت نخست سازمان بهزیستی

در ادامه محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس با بیان اینکه منازل ۱۲۵۰ مددجوی تحت پوشش بهزیستی هم مشمول طرح گازرسانی است گفت: مسؤلیت اجتماعی مختص افراد نیست بلکه شرکت‌ها، نهادها و سازمان‌ها هم باید در محرومیت‌زدایی گام بردارند.

تفاهم نامه گازرسانی به منازل مددجویان فارس امضاء شد

وی تاکید کرد: اکرام مددجویان در هر طرحی، بر خدمت رسانی و حتی اطعام آنها مقدم است و در طرح گازرسانی نیز اکرام مددجویان اصلی ترین راهبرد این سازمان است.

مجتبی زوربخش رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس هم با بیان اینکه این سازمان بر حسب وظیفه همواره اقدام به انجام امور خیرخواهانه با همکاری مهندسان می‌کند، اظهار داشت: اقدامات این چنینی برحسب وظیفه‌ای است که این سازمان برای خود در نظر گرفته و بی شک انجام آن، منشأ تحول خواهد بود.

اتاق اصناف هم پای کار آمد

علی رهایی نماینده اتاق اصناف مرکز استان فارس با بیان اینکه این نهاد به طور کامل برای طرح مذکور آمادگی دارد، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم خرید تجهیزات و اتصالات برای گازرسانی به منازل مددجویان با حداقل قیمت باشد که در این زمینه لازم است شرکت گاز، لیست تجهیزات مورد نیاز را اعلام نماید تا فرآیند تأمین آن در دستور کار اتاق اصناف قرار گیرد و رایزنی با کارخانجات برای تأمین بخشی از تجهیزات آغاز شود.

لزوم بررسی همه جانبه برای اجرای اصولی طرح‌های گاز رسانی به اقشار محروم

پور ابراهیمی رئیس اتحادیه تأسیسات مکانیکی شیراز هم با تاکید بر اینکه باید قبل از اجرای طرح مشخص شود که منازل مددجویان، واجد شرایط گاز رسانی است یا خیر؟ گفت: به عنوان مثال، منازل مددجویان در بافت قدیم است و یا شرایط ایمنی لازم را برای گازرسانی ندارند که در هر دو صورت گاز رسانی به آنها امکان پذیر نیست.

وی تاکید کرد: بدین لحاظ باید قبل از اجرای طرح، تمامی شرایط مورد بررسی قرار گیرد تا از صرف وقت و هزینه جلوگیری شود.

کد خبر 5468811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha