۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹

مهر گزارش می‌دهد؛

هیات در کنار مردم/ مواسات تعطیل شدنی نیست

هیات در کنار مردم/ مواسات تعطیل شدنی نیست

تبریز- با شیوع ویروس کرونا، هیئت‌های مذهبی پای کارند و هیئت منتظران مهدی (عج) نیز در زمره هیئت‌هایی است که تاکنون به توزیع یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در ۱۰مرحله بین نیازمندان همت گماشته است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پویش کمک‌های مؤمنانه به دنبال شیوع ویروس منحوس کرونا، اقدامی است که از سوی هیأت، برای کمک به اقشار ضعیف جامعه به صورت مستمر ادامه دارد و هیأت در ماه مبارک رمضان نیز، هم‌چنان پای کارند.

هیئت منتظران مهدی (عج) یکی دیگر از هیئت‌هایی است که اقدامات چشم‌گیری را در زمینه راه اندازی کارگاه‌های ماسک دوزی در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا انجام داده است و تاکنون نیز به تهیه و توزیع یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شناسایی شده و خانوارهای تحت پوشش همت گماشته است.

حضرت علی (ع) نیز می‌فرماید: محبوب‌ترین مؤمن نزد خداوند، کسی است که مؤمن فقیری را در تنگدستی دنیا و گذران زندگی یاری رساند.

توزیع بسته‌های معیشتی در ۱۰ مرحله

مسئول هیئت منتظران مهدی (عج) در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: هیئت منتظران مهدی (عج) در سال ۱۳۹۷ تأسیس شده است.

هیات در کنار مردم/ مواسات تعطیلی شدنی نیست

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهری ادامه داد: هیئت منتظران مهدی (عج) تاکنون نسبت به تهیه و توزیع ۱۰ مرحله بسته معیشتی اقدام نموده است که هر مرحله حدود ۱۵۰ بسته معیشتی را شامل می‌شود.

هیئت منتظران مهدی (عج) تاکنون نسبت به تهیه و توزیع ۱۰ مرحله بسته معیشتی اقدام نموده است که هر مرحله حدود ۱۵۰ بسته معیشتی را شامل می‌شود

وی افزود: هم‌چنین در اعیاد شعبانیه پخت و توزیع یک هزار پرس غذای گرم نیز از دیگر اقدامات انجام گرفته در این هیئت است و در اربعین حسینی نیز با برپایی موکب‌های عزاداری در چندین روز متوالی، به پخش غذا بین عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) نیز اقدام کرده است.

حجت الاسلام مهری گفت: چندین مرحله از بسته‌های معیشتی به کمیته امداد امام خمینی (ره) اهدا شده است و باقی بسته‌های معیشتی نیز به نیازمندانی که توسط مساجد محل شناسایی شده‌اند با حفظ کرامت انسانی بین آنان توزیع شده است.

مسئول هیئت منتظران مهدی (ع) توضیح داد: حدود ۸۰ خانوار تحت پوشش هیئت منتظران مهدی (ع) هستند که امکان افزایش خانوارهای تحت پوشش توسط این هیئت نیز وجود دارد.

هیات در کنار مردم/ مواسات تعطیلی شدنی نیست

وی بیان کرد: در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا که کمبود ماسک و دستکش در سطح کشور، مردم را بیش از هر زمان دیگری نگران کرده بود، بانوان هیئت منتظران مهدی (عج) نسبت به دوخت ماسک و هم چنین آقایان نیز به تهیه دستکش یکبار مصرف با کمک‌های مردمی اقدام کردند و علاوه بر پخش در بین اقشار مردمی به برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز توزیع شده بود.

دوخت ماسک و تهیه دستکش یکبار مصرف

حجت الاسلام و المسلمین مهری گفت: علاوه بر دوخت ماسک و تهیه دستکش یکبار مصرف نیز، تا چند ماه متوالی ضدعفونی معابر نیز توسط جوانان هیئت منتظران مهدی (عج) نیز انجام یافته بود.

وی افزود: هزینه‌های مورد نیاز برای تهیه بسته‌های معیشتی، خودجوش و توسط خیرین، کمک‌های مردمی و نمازگزاران مسجد امام محمد باقر (ع) جمع آوری شده و از سوی هیچ سازمان و یا ارگانی تأمین بودجه انجام نمی‌گیرد.

هزینه‌های مورد نیاز برای تهیه بسته‌های معیشتی، خودجوش و توسط خیرین، جمع آوری می‌شود

مسئول هیئت منتظران مهدی (عج) به تأثیر تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی با حفظ کرامت انسانی بین نیازمندان اشاره کرده و گفت: توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان منجر به ایجاد ارتباط با نیازمندان شده است چرا که در حال حاضر خانواده‌هایی وجود دارند که تنها با همین بسته‌های معیشتی توزیع شده، روزگار خود را سپری می‌کنند و همین احساس نیاز اقشار ضعیف جامعه، منجر به استمرار توزیع بسته‌های معیشتی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهری ادامه داد: تمامی مساجد و هیأت باید نیازمندان محلات خود را شناسایی کنند تا با کمک خیرین، نیازهای خانواده‌های نیازمند تأمین شود.

هیات در کنار مردم/ مواسات تعطیلی شدنی نیست

وی افزود: در این راستا صندوق قرض الحسنه‌ای در مسجد امام محمد باقر (ع) راه‌اندازی شده و خوشبختانه با استقبال مردمی و خیرین نیز همراه شده است تا خانواده‌های نیازمند بدون ضامن و پرداخت سود، مشکلات مالی خود را رفع کنند.

فعالیت ۸۰ نفر در حوزه بانوان

فرمانده پایگاه حضرت زینب (س) و رابط همسران پاسدار در فرهنگ خانواده کوی ولی امر در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: حدود ۸۰ نفر در حوزه بانوان هیئت منتظران مهدی (عج) فعالیت دارند.

دوخت ۳۰ هزار ماسک و توزیع آن با شیوع ویروس کرونا از جمله اقداماتی است که توسط بانوان فعال در هیئت منتظران مهدی (عج) انجام گرفته است

زهرا سلمانی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه ماسک دوزی ادامه داد: دوخت ۳۰ هزار ماسک و توزیع آن با شیوع ویروس کرونا از جمله اقداماتی است که توسط بانوان فعال در هیئت منتظران مهدی (عج) انجام گرفته است.

وی افزود: هم‌چنین در ماه محرم و همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع)،، پخت ۶۰۰ پرس غذای گرم و جز خوانی همراه با سخنرانی در ماه مبارک رمضان از دیگر اقداماتی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

سلمانی گفت: تاکنون ۱۵۰ بسته معیشتی در ۱۰ مرحله بین نیازمندان شناسایی شده با کمک خیرین توزیع شده است و در کنار هر مرحله از توزیع بسته‌های معیشتی، ذبح قربانی انجام می‌گیرد.

هیات در کنار مردم/ مواسات تعطیلی شدنی نیست

وی افزود: مسجد امام محمد باقر در کلانشهر تبریز، در زمره اولین مساجدی است که تاکنون نسبت به تهیه و توزیع یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شناسایی شده اقدام کرده است.

مسجد امام محمد باقر در کلانشهر تبریز، در زمره اولین مساجدی است که تاکنون نسبت به تهیه و توزیع یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شناسایی شده اقدام کرده است

سلمانی ادامه داد: با عضویت ۵۰ نفری در صندوق قرض الحسنه پایگاه حضرت زینب (س)، وام‌های بدون بهره نیز به خانوارهای تحت پوشش اعطا می‌شود.

فرمانده پایگاه حضرت زینب (س) و رابط همسران پاسدار در فرهنگ خانواده کوی ولی امر توضیح داد: قرائت زیارت عاشورا، قرآن، سخنرانی و مداحی در ماه محرم نیز همواره ادامه دارد.

وی گفت: حدود ۶۰ نفر خانوار نیز در حوزه بانوان هئیت منتظران مهدی (عج) تحت پوشش هستند و توسط خیرین، کاروان‌های زیارتی مشهد مقدس و کربلای معلی نیز برای خانوارهای تحت پوشش جزو برنامه‌هایی است که همواره انجام می‌گیرد.

هیات در کنار مردم/ مواسات تعطیلی شدنی نیست

سلمانی افزود: تاکنون ۳۰ سری جهیزیه نوعروسان و ۲ سری سیسمونی نیز تحویل خانواده‌های نیازمند شده است.

در روزهایی که شیوع ویروس کرونا بر تعداد اقشار ضعیف جامعه افزوده است، اقدامات انجام گرفته از سوی مساجد و هیأت، ستودنی است که علاوه بر راه انداختن کارگاه‌های ماسک دوزی در روزهای نخستین شیوع ویروس کرونا، در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان شناسایی شده نیز، فعالیت مستمری دارند.

کد خبر 5469195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha