۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۲۷

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی:

ردیف ۲۷ بودجه مناسب مردم کردستان نیست

ردیف ۲۷ بودجه مناسب مردم کردستان نیست

سنندج- نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کردستان در میان ۳۱ استان در ردیف ۲۷ بودجه کشور قرار دارد و این شایسته مردم این خطه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، شیوا قاسمی پور روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سنندج اظهار کرد: برای رسیدن به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین باید همه مسئولان تلاش وافری از خود نشان دهند.

وی با انتقاد از سهم نامناسب استان از بودجه، گفت: کردستان در میان ۳۱ استان در ردیف ۲۷ بودجه کشور قرار دارد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه استان‌های کم برخوردار در ردیف‌های آخر بودجه امسال قرار دارند و این مغایر با توسعه عدالت محور است.

قاسمی‌پور افزود: برای اصلاح این رویکرد باید از ظرفیت بودجه امسال که بخشی از اعتبارات را در اختیار وزرا قرار داده است استفاده کرد و در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی باید ارتباط خود با متولیان بالادستی را تقویت کنند.

محسن فتحی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: واگذاری اختیارات استانی در زمینه توزیع اعتبار و نیز اعتبارات در اختیار وزیران فرصت مناسبی برای دریافت سهم بیشتر از بودجه است.

وی افزود: نسبت رشد اعتبار کردستان شاید در مقایسه با دیگر استان‌ها قابل توجه نباشد ولی این اختیارات این امکان را فراهم می‌کند که دستگاه‌های اجرایی استان با ارتباط گیری مناسب با وزارتخانه‌ها نسبت به جذب بیشتر اعتبارات تلاش کنند.

کد خبر 5472627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha