۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۲۱

همزمان با روز جهانی مالکیت فکری؛

آیین نواختن زنگ مالکیت فکری برگزار شد

آیین نواختن زنگ مالکیت فکری برگزار شد

رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد کشور گفت: آشنایی با مالکیت فکری موضوعی است که می تواند آینده شغلی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم نواختن زنگ مالکیت فکری مصادف با روز جهانی مالکیت فکری صبح امروز در یکی از مدارس شهر تهران برگزار شد.

سید محمدعلی میرطاهری، رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم با گرامیداشت روز مالکیت فکری و روز معلم گفت: هرگاه صحبت از دارایی می‌شود ذهن انسان به سمت چیزهایی مثل کالا و پول می‌رود اما در عصر حاضر مالکیت فکری بسیار با ارزش تر از دارایی‌های عینی است.

وی با بیان اینکه علم، دانش و تکنولوژی مسیر تحول صنعت را تحت تأثیر قرار داده است؛ گفت: در دهه اخیر دانش در تکنولوژی جنبه‌های جدیدی را ایجاد کرده و مالکیت‌های ناملموس در حال تبدیل شدن به موضوعی ارزشمندتر از دارایی‌های عینی هستند. به عنوان مثال ۹۷ درصد از شرکت مایکروسافت به دارایی‌های ناملموس یا همان دارایی‌های فکری اختصاص داده شده و فقط ۳ درصد از دارایی‌ها به ساختمان و تجهیزات و دارایی‌های عینی تعلق داده شد ه است.

میرطاهری با تاکید بر این مطلب که عدم شناخت مالکیت فکری دستاوردهای آن را به خاطر می‌اندازد؛ آشنایی با مالکیت فکری موضوعی است که می‌تواند آینده شغلی دانش آموزان را تحت تأثیر قرار دهد. با توجه به اهمیت این موضوع سازمان جهانی مالکیت فکری امروز را به این عنوان اختصاص داده و ایران نیز مانند دیگر کشورهای عضو الزامات قانونی برای تحقق این موضوع را انجام داده است.

رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد کشور با اشاره به اینکه اولویت کشور در سه دهه گذشته افزایش دانشگاه‌ها و دانشجویان بوده است؛ گفت: امروز و در این دهه حاضر، اولویت کشور توسعه علوم دانش بنیان است. به همین خاطر مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد کشور به عنوان تنها متولی مالکیت فکری و همچنین نماینده سازمان جهانی مالکیت فکری در ایران، با ارتباط با نهادها و شرکت‌های دانش بنیان، نقش مهمی در توسعه علوم دانش بنیان در کشورمان دارد.

میرطاهری افزود: مرکز مالکیت معنوی در جهت تولیدات فکری و خصوصاً فعالیت‌های اشتغال زا و دانش بنیان برنامه‌های متعددی را در نظر داشته و از هر اقدامی در این مسیر کوتاهی نخواهد کرد.

رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد کشور با بیان اینکه ایران رتبه دوازده در ثبت طراحی صنعتی است؛ افزود: این موضوع نشان دهنده این است که ایران در این عرصه پیشتاز است. از رهبر انقلاب سپاسگزاریم که بعد از دوران کرونا، با انتخاب شعار سال امسال روح تازه ای در کالبد علم و صنعت دمیدند.

کد خبر 5475432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha