۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۴۱

مدیرکل راهداری اردبیل خبر داد؛

تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی راه های اردبیل

تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی راه های اردبیل

اردبیل- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: با هدف ارتقای ایمنی راهها امسال ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام عملیات روکش آسفالت و لکه گیری محورها در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلیم الله وثوقی عصر چهارشنبه به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل ضمن تبریک به فعالان عرصه حمل و نقل اظهار کرد: با هدف ارتقای ایمنی راه‌ها امسال ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام عملیات روکش آسفالت و لکه گیری محورها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ کارخانه آسفالت در سطح استان اردبیل، از شروع عملیات روکش آسفالت در تمامی محورهای استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: با مساعد شدن شرایط جوی ۳ کارخانه استان جهت توزیع آسفالت آغاز به کار کرده وهم اکنون راهداران پرتلاش در پل تقاطع نمین که یکی از نقاط پرحادثه استان است مشغول به کار هستند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل بیان کرد: روشنایی خروجی شهر به طول ده کیلومتر از محور اردبیل به سرچم در سال گذشته به بهره برداری رسید و مشکل روشنایی گردنه کجل که یکی از نقاط پرحادثه و مه گیر بود با تلاش راهداران حل و فصل و مورد بهره برداری مردم قرار گرفت.

بهره برداری از ۱۱ کیلومتر روشنایی تا آخر تیرماه

وثوقی با بیان اینکه ۲۰۰ کیلومتر در استان روشنایی داریم که ۱۴ دستگاه تونل مجهز به سیستم روشنایی هستند، گفت: بهره برداری از ۱۱ کیلومتر روشنایی تا آخر تیرماه از برنامه‌های مهم راهداری ا ست و همچنین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده که در ادامه ۲۵ درصد مازاد قرارداد، ۴ کیلومتر از منطقه کولاک گیر مابین آراللو و کرگان عملیات روشنایی انجام خواهد شد.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل انجام ۶۰ کیلومتر شانه سازی، اصلاح شیب شیروانی، افتادگی شانه، تعمیر، بازسازی و نصب علائم ایمنی، انجام عملیات روکش آسفالت و خط کشی در شمال استان را از اقدامات مهم راهداری در حوزه نگهداری و ایمن سازی جاده اردبیل-مغان اعلام کرد و افزود: روشنایی تقاطع سامیان قابل مورد بهره برداری قرار گرفته همچنین ده کیلومتر از روشنایی ابتدای مسیر خروجی اردبیل –مغان نیز در دست اجراست.

۱۳ دوربین ثبت تخلف در محور شمالی استان فعال شد

وثوقی رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان و همچنین اجرای بزرگراه و دو بانده شدن این مسیر را در کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار مهم شمرد و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده ۱۳ دوربین ثبت تخلف در محور شمال استان فعال شده و با همکاری و اعمال قانون پلیس راه استان خوشبختانه در تعطیلات نوروز اولین استان در بحث کاهش تلفات جاده‌ای و همچنین جزوه ۵ استان برتر در حداقل تلفات فوتی در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه عمده حمل و نقل استان از طریق جاده و به صورت زمینی انجام می‌شود از فعالیت ۱۷۰ سامانه هوشمند کنترل حمل و نقل اعم از دوربین‌های نظارت تصویری، تردد شمار، ثبت تخلف و توزین حین حرکت در استان خبر داد و بیان کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر در سال گذشته از استان جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در مارس ۲۰۱۰ مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی قطعنامه‌ای سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ را دهه کنش و اقدام برای ارتقا ایمنی جاده‌ای با هدف تثبیت و سپس کاهش تلفات جاده‌ای اعلام کرد که در همین راستا روز هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ایمنی حمل و نقل در تقویم کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نام گذاری شد.

کد خبر 5476955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha