۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۵۶

رئیس جمهور:

مردم از وضعیت صنعت خودروسازی در کشور رضایت ندارند

مردم از وضعیت صنعت خودروسازی در کشور رضایت ندارند

قزوین – رئیس جمهور با بیان اینکه مردم از وضعیت صنعت خودروسازی در کشور رضایت ندارند، عنوان کرد: همانطور که در صنعت هسته‌ای و موشکی به توانمندی رسیدیم باید در صنعت خودروسازی رشد داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر آیت‌الله ابراهیم رئیسی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع اقشار مردم قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های قزوین دشت پهناور قزوین است که رهبر معظم انقلاب علاوه بر بیان در عموم به‌صورت خاص در دو جلسه به آن اشاره کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دشت قزوین بستر مناسبی برای کار دانش بنیان است، افزود: دشت قزوین بستر مناسبی برای فعالیت‌های فناوری‌پایه و علم‌پایه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه صنایع باید دانش‌پایه و علم پایه باشند، تصریح کرد: احیا واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل استان باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان این موضوع که احیا واحدهای صنعتی از برنامه‌های ویژه وزارت صمت است از استاندار قزوین خواست این موضوع را در خصوص استان قزوین به‌طور جدی از وزارت خانه پیگیری کنند.

آیت الله رئیسی یادآور شد: مسئله آسیب اجتماعی که موجب رنج مردم شده زیبنده استان نیست و معتقدم با همکاری خود مردم می‌شود این موضوع را کاهش داده و رفع کرد.

وی بیان کرد: به اصل مردمی سازی دولت در حوزه‌های مختلف باور دارم و معتقدم رمز موفقیت دولت و کشور در همه عرصه‌ها استفاده از ظرفیت مردم بوده است.

رئیس جمهور بیان کرد: خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ متأسفانه در دوره‌های پیشین به درستی اجرا نشده و در تلاش هستیم تا در این دولت منطبق بر دولت و بر اساس شایستگی واحدها واگذار شوند.

وی ادامه داد: کمبود سرانه تخت‌های بیمارستانی در استان قزوین نیز یک اصل مهم و حیاتی است و نیاز است هرچه سریع‌تر نسبت به ساخت بیمارستان‌های نیمه کار استان اقدام شود.

آیت‌الله رئیسی گفت: مسئله نقش‌آفرینی مردم در برخورد با آسیب اجتماعی بسیار مهم است تاکید کرد: امام‌های محله در محلات کارکردهای اجتماعی دارند و می‌توانند نقش محوری در تحول و تحرک جوانان داشته باشند.

وی ادامه داد: مالیات واحدهای صنعتی باید صرف آبادانی و توسعه مناطقی قرار گیرد که واحدها در آن قرار دارند.

رئیس جمهور تاکید کرد: زمین‌های وقفی در استان قزوین به علت وجود مردم مؤمن زیاد است و این وقف‌ها عموماً برای حل مشکل مردم و پیشرفت دین اتفاق افتاده است و نباید امروز مانعی برای زندگی مردم باشد بلکه این موقوفات باید گره گشای موضوعاتی همچون اشتغال و توسعه استان باشند.

این مسئول در مورد دیدار دیروز رهبر با دانشجویان نیز اذعان کرد: این دیدار با دانشجویان بود ولی دولت هم خود را مخاطب بیانات رهبر دانسته و خود را مقید به عملی کردن بیانات رهبر می‌دانیم و در جلسه دولت نکات مهم و کلیدی بیانات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه حفظ هویت انقلابی و فرهنگی و فرهیختگی در استان قزوین وظیفه همه ما است بیان کرد: دانشجوی و طلبه سیاسی کسی است که جامعه و مشکلات را خوب بشناسد و حاضر باشد خود را در متن جامعه قرار داده و برای رفع آسیب‌های آن تلاش کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در موضوع عدالت و اقتصاد عقب‌ماندگی داریم، تصریح کرد: تمام تلاش دولت بر این است که این مشکلات که برای دیروز و امروز نیست حل شود.

وی با بیان اینکه مردم از وضعیت صنعت خودروسازی در کشور رضایت ندارند، عنوان کرد: همانطور که در صنعت هسته‌ای و موشکی به توانمندی رسیدیم باید در صنعت خودروسازی رشد داشته باشیم.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: تأمین ۴ میلیون واحد مسکن در ۴ سال شعار نیست و نیاز کشور است و باید آن را عملی کنیم.

وی در پایان یادآور شد: در موضوع اشتغال که امسال رهبری شعار تولید محور حرکت را داده‌اند باید با فعالیت دانش‌پایه در تولید و در زمینه کشاورزی اشتغال داشته باشیم و دانایی‌ها را ضمیمه توانایی‌ها کنیم.

کد خبر 5477142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      0 0
      مساله فرودگاه را هم یک اشاره می کردید !!!