۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۰۱

رئیس جمهور:

تکمیل واحدهای صنعتی نیمه تمام اولویت دولت است

تکمیل واحدهای صنعتی نیمه تمام اولویت دولت است

قزوین – رئیس جمهور گفت: یکی از کارهای جدی ما تکمیل واحدهای نیمه تمام مخصوصاً واحدهایی است که زیرساخت‌های آن موجود است.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان قزوین که چهارشنبه شب در سالن دانشگاه امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: ما که خادم مردم هستیم باید در توجه به معنویت، اخلاق و دلدادگی به خدا و دعا و نجوای با حضرت حق بیش از دیگران بکوشیم.

وی افزود: مردان و زنان با ایمانی در استان قزوین هستند و این استان همواره مردمانی را به خود دیده که برای دفاع از دین و انقلاب سر از پا نمی‌شناختند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بهترین وسیله برای تقرب به خدا همین خدمت به مردم است، خاطرنشان کرد: امروز خدمت به مردم افتخار بنده به عنوان خدمتگذار مردم است و همه باید شاکر خدا باشیم که نسبت به این مردم ادای دین کنیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه همه ما ایجاد امید است، بیان کرد: راهبرد دشمن ایجاد یاس است و تلاش او بر این است که با سیاهنمایی اجازه ندهد دستاوردها در کام مردم شیرین شود.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: همه باید با عمل خود مردم را روز به روز امیدوار تر کنیم و نشاط اجتماعی را افزون نمائیم و در یک کلمه و بیان بهتر، سرمایه اجتماعی را ارتقا ببخشیم.

وی بیان کرد: رمز ارتقا سرمایه اجتماعی مردم، پیگیری مردم در میدان عمل و اجرا است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما در استان‌ها کار جدید آغاز نکردیم، اظهار کرد: کارهای نیمه تمام در استان‌ها بسیار زیاد است و باید همین کارهای نیمه تمام که سال‌ها است مقابل چشم مردم باقی مانده، تمام شود.

وی افزود: این روش در سفرهای استانی برای این است که مدیران استان و مردم بدانند چه تصمیمی بر اساس چه اولویت‌ها گرفته شده و باید برای اجرای آن گام برداشت.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه همه باید این حس را پیدا کنیم که کار و روشی متفاوت باید اتخاذ شود، ادامه داد: کار متفاوت نیازمند یک اندیشه متفاوت است.

وی با بیان اینکه اولین شرط برای تحول این است که مدیر تحول خواه و تحول گرا باشد، تصریح کرد: مهم‌ترین شرط موفقیت در یک سازمان، نقش مدیریت آن سازمان است.

رئیس جمهور تاکید کرد: انتظار مردم از همه ما مدیران این است که کاری متفاوت شکل دهیم و مردم این تفاوت را احساس کنند.

وی عنوان کرد: دشت قزوین دشت حاصل‌خیری است که باید برای آن کار بسیار شود و همچنان که حاصل‌خیز بودن این دشت ضرب‌المثل است باید کار کشاورزی و علم پایه در این دشت نیز برای کشور نمونه باشد و در این زمینه نیاز است همه بخش‌ها همت کنند تا این اتفاق رقم بخورد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه موضوع پروژه‌های نیمه تمام در استان قزوین در حوزه بیمارستان جدی است، تصریح کرد: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی تنها ۲۰ درصد پیشرفت داشته است اما ساخت آن برای استان دارای اولویت است و باید تکمیل آن در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین علاوه بر قطب کشاورزی، قطب صنعتی نیز محسوب می‌شود، ادامه داد: یکی از کارهای جدی ما تکمیل واحدهای نیمه تمام مخصوصاً واحدهایی است که زیرساخت‌های آن موجود است.

رئیس جمهور تصریح کرد: مسئله تولید، مسئله محوری ما است و مدیران باید با همت و کار متفاوت واحدهای صنعتی نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگردانند.

وی بیان کرد: مسئله و مشکلات شرکت کنتور سازی باید رفع شود و نباید اجازه تعطیلی شرکت و بیکاری ۹۰۰ کارگر را داد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: دولت با قدرت خصوصی سازی را ادامه خواهد داد اما باید این کار مهم با روشی مناسب انجام شود و نباید نباید شرکت رها شوند بلکه باید زمینه توانمند سازی بخش خصوصی را نیز فراهم کنیم.

این مسئول تصریح کرد: اکنون در رابطه با شرکت‌هایی همچون کنتور سازی مشکل مالیات و بانک و… داریم و نیاز است این مشکلات با همت دنبال شود.

وی با بیان اینکه استان ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد، مجموعه دولت‌خانه را یکی از مجموعه‌های تمدنی و تاریخی کشور دانست و عنوان کرد: این بناهای تاریخی باید احیا شود.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر میراث فراهنگی مورد استفاده قرار نگیرد در حالت میرایی می‌گیرد و باید برای جلوگیری از این حالت آن را پویا کنیم.

وی تاکید کرد: فرودگاه نیاز استان قزوین است و نباید به دلیل نزدیکی به تهران این استان را از فرودگاه محروم کرد و باید زمینه تأسیس آن فراهم است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه رشد اقتصادی در پرتو یک سرمایه گذاری داخلی و خارجی و همچنین افزایش بهره‌وری باشد، تصریح کرد: باید در استفاده از ظرفیت‌ها بازنگری شود تا موجب ارتقا بهره‌وری شود.

وی با اشاره به طرح برخی از مشکلات در حوزه محیط زیست عنوان کرد: مردم نباید گرفتار آلودگی و معضلاتی باشند که صنایع ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه نباید با گفتن‌ها، نوشتن‌ها و ترک فعل‌ها مردم را نا امید کنیم، تصریح کرد: امروز بزرگترین گناه نا امیدکردن مردم است.

وی با اشاره به اینکه فعال کردن اقتصاد روستا، قابل پیش بینی شدن اقتصاد روستا و تضمین خرید محصولات روستاییان در دستور کار است، ادامه داد: روستا یک کارخانه عظیم تولیدی است و نیاز است همه با عمل خود تلاش کنیم روستایی در روستا بماند و از سکونت در شهر خودداری کند.

این مسئول بیان کرد: در فرهنگ شهید سلیمانی «نمی شود» و «نمی توانیم» نبود و ما نیز امروز باید همانطور که امام (ره) و رهبری به ما می‌آموزد فرهنگِ می‌توانیم را در خود پرورش دهیم.

وی ادامه داد: یکی از نکات مورد تاکید رهبری این است که دانایی را ضمیمه توانایی کنیم و اگر این کار را کردیم نوآوری و خلاقیت شکل خواهد گرفت.

رئیس جمهور در پایان یادآور شد: ترجمان فرمایش مقام معظم رهبری این است که از علم و فناوری‌های روز بهره ببریم و به توانایی خود بی افزاریم تا کارها سهل شده و مردم مشکلی نداشته باشند.

کد خبر 5477253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 0
      انشاالله تکمیل و گسترش زیرساخت فرودگاهی برای مرکز استان قزوین هم مورد توجه ایشان قرار بگیرد !!!
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 0
      آقای رییس جمهور زیرساخت ارتباطی مثل فرودگاه برای استان قزوین که تنها استانی است که فرودگاه مسافربری و صادراتی ندارد !!! مثل یک واجد صنعتی بزرگ واجب است !!! لطفا به این مساله توجه کنید !!!
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 0
      الحمدالله رئیس جمهور هم تاکید کردند بر ساختن فرودگاه !! استاندار هم تاکید داشتند!! فقط می ماند تخصیص بودجه و پیگیری مساله !!! شاید بشود گفت از سریعترین زیرساخت ها برای تکمیل شدن است !! فقط پیگیری جدی و بودجه لازم دارد !!!
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 0
      فرودگاه شاید مهمترین و به حق ترین خواسته ای است که رییس جمهور هم برای ساخت آن تاکید کردند و هم استاندار !!! پیگیری تکمیل و ساخته شدن فرودگاه مسافربری فعلی برای قزوین از واجب ترین مسائل این سفر است !!!
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 0
      باسلام 3 تا فرهنگسرا الآن در استان قزوین نزدیک به پنج سال است که نیمه کاره رها شده و کسی هم جواب گو نیست