۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۵۹

برگزاری جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر نیازمند حمایت مالی است

برگزاری جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر نیازمند حمایت مالی است

خرمشهر- در نشست ستاد بزرگداشت آزاد سازی خرمشهر بر لزوم همکاری وزارت ارشاد و منطقه آزاد اروند برای برگزاری جشنواره تئاتر فتح خرمشهر تاکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «نادر عمیدزاده» فرماندار خرمشهر بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشست ستاد بزرگداشت آزاد سازی خرمشهر با تاکید بر اینکه مسئولان نگاه ملی به خرمشهر داشته باشند، گفت: به برگزاری جشنواره مقاومت فتح خرمشهر باید نگاه ملی شود و این جشنواره با اعتبارات شهرستانی قابل برگزاری نیست و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست می‌شود که برای انجام این امر نیز کارهای اساسی را برنامه‌ریزی کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در این نشست اظهار کرد: باید در آئین اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر به دلیل ملی بودن جشنواره، شخصیت‌های کشوری دعوت شوند.

سرهنگ عبدالرضا حاجتی افزود: از منطقه آزاد اروند درخواست می‌شود که برای برگزاری جشنواره مقاومت فتح خرمشهر تلاش کند چرا که فریاد خرمشهر فریاد مظلومیت است و این انتظار وجود دارد در حوزه فرهنگ و تربیت هزینه شود تا محصول و ثمره آن در آینده دیده شود.

وی بر لزوم برگزاری باشکوه برنامه‌های سوم خرداد تاکید کرد و گفت: جشن ویژه سوم خرداد در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود که در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی علاوه بر حضور مسئولان کشوری باید اقتدار ایران در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر نیز به نمایش گذاشته شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در این نشست بیان کرد: امسال دبیرخانه جشنواره به عهده فرهنگ و ارشاد خرمشهر و سازمان منطقه آزاد اروند است که ۲ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این جشنواره اختصاص داده است و از دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود تا برای اجرای جشنواره مقاومت فتح خرمشهر همکاری لازم را داشته باشند.

رضا مردانی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا برگزاری این جشنواره را با وقفه‌ای ۲ ساله مواجه کرده بود، از شرکت ۲۲ استان در این دوره از جشنواره فتح خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: ستاد اجرایی این جشنواره ۶ ماه است که کار خود را آغاز و فراخوان صادر کرد.

کد خبر 5480663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha