۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۴۳

تحلیلگر سیاسی در گفتگو با مهر:

سفر اسد به تهران خاری در چشم مخالفان محور مقاومت در منطقه است

سفر اسد به تهران خاری در چشم مخالفان محور مقاومت در منطقه است

«سید هادی افقهی» با بیان اینکه سفر رئیس جمهور سوریه به تهران خاری در چشم مخالفان محور مقاومت در منطقه است، گفت که دستاوردهای این دیدار محور مقاومت و کل غرب آسیا را سودمند خواهد کرد.

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز یکشنبه در دیدار آقای بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و هیئت همراه او در تهران، مقاومت و ایستادگی ملت و نظام سوریه و پیروزی در یک جنگ بین‌المللی را زمینه‌ساز افزایش اعتبار و سرافرازی سوریه دانستند و تأکید کردند: با توجه به روحیه و نشاط و اراده بالا در شخص رئیس‌جمهور و دولت ایران برای گسترش همکاری‌ها با سوریه، باید تلاش کرد روابط دو کشور بیش از گذشته ارتقا یابد.

در این دیدار که حجت‌الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، بشار اسد با تشکر از مواضع و حمایت‌های ملت و دولت ایران و همچنین با گرامی‌داشت یاد شهید سلیمانی، گفت: ایستادگی و مواضع پایدار ایران در ۴ دهه گذشته در مسائل منطقه و بویژه موضوع فلسطین، به همه مردم منطقه نشان داد که راه ایران، راه درست و اصولی است.

«هادی افقهی» تحلیلگر سیاسی در خصوص سفر رئیس جمهور سوریه به تهران در مصاحبه با خبرنگار مهر گفت: این دیدار خاری در چشم کسانی است که بنا به ادعای خود با گشودن سفارتخانه‌ها و مشارکت در بازسازی، بر ایجاد شکاف در روابط راهبردی ایران و سوریه سرمایه گذاری کرده بودند.

هادی افقی دیپلمات سابق ایران در ادامه افزود: این دیدار پربرکت دارای برکات، پیروزی‌ها و دستاوردهای فراوانی است که تمام جغرافیای محور مقاومت بلکه کل غرب آسیا را سودمند خواهد کرد.

وی ادامه داد: خداوند شهید حاج قاسم سلیمانی را رحمت کند که در سفر نخست رئیس جمهور سوریه به ایران در سال ۲۰۱۹ او را همراهی می‌کرد.

هادی افقهی در پایان گفت: من تا کنون از امام خامنه ای (مد ظله العالی) نشنیده‌ام که از هیچ رئیس جمهوری در جهان مثل رئیس جمهور بشار اسد تمجید و تجلیل کند. ما عادت کرده‌ایم که از ایشان تعارفات و سخنان تملق گونه نمی‌شنویم ولی مسئله در مورد رئیس جمهور بشار اسد فرق دارد.

کد خبر 5485117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha