۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۱۶

اولین پایگاه مقاومت فضای مجازی کشور در شیراز افتتاح شد

اولین پایگاه مقاومت فضای مجازی کشور در شیراز افتتاح شد

شیراز - اولین پایگاه مقاومت فضای مجازی کشور با حضور رئیس سازمان بسیج در شیراز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ید الله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس، بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح اولین پایگاه مقاومت فضای مجازی «مراکز آموزش سواد»، گفت: سعی ما بر این است که در موضوع فضای مجازی تحقق سند ۱۰ ساله منطبق با فرامین مقام معظم رهبری را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تأمین زیرساخت در فضای مجازی از دیگر اولویت‌ها است، افزود: راه‌اندازی زیرساخت‌های فنی با راه‌اندازی ۴ سامانه سخت‌افزاری، تشکیل و تقویت گردان‌های سایبری در سراسر استان، راه‌اندازی دستگاه‌های موضوع محور در پایگاه‌ها، ایجاد شورای نهضت سواد فضای مجازی از خدماتی است که در حوزه فضای مجازی و تولید محتوا در سپاه فجر فارس انجام شده است.

سردار بوعلی با اشاره به تأمین نیروهای متخصص در این حوزه ادامه داد: به سازمان فضای مجازی اختیار داده شده که از تمام نواحی چهل گانه استان، نیروهای متخصص را جذب کند.

محمد صحت، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سپاه فجر فارس هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه سند اعتلای بسیج، بیانات مقام معظم رهبری و سند ۱۰ سال را محور فعالیت‌های خود قرار داده‌ایم تصریح کرد: برای قدرتمندی و تأثیرگذاری در فضای مجازی باید تخصص داشته باشیم.

وی با اعلام تأسیس مرکز تخصصی فضای آموزشی سواد در شهر شیراز، به همکاری جهاد دانشگاهی با این سازمان اشاره کرد و گفت: برای تسلط بر فضای مجازی باید نیاز جامعه را دانست و بر تغییرات روزانه آن اشراف داشت، تا بر اساس آن برنامه‌ریزی شود به همین منظور مرکز آموزشی فضای مجازی شهید استوار در شیراز راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه این مراسم رونمایی از ۵ مرکز آموزش سواد رسانه‌ای نیز انجام شد.

کد خبر 5487744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha