۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۳۳

رئیس کل دادگستری اردبیل:

کم آبی مشکل اساسی کشاورزان اردبیل/مدیران راهکار علمی ارائه دهند

کم آبی مشکل اساسی کشاورزان اردبیل/مدیران راهکار علمی ارائه دهند

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: یکی از مشکلات اساسی مردم استان به ویژه کشاورزان را کم آبی است که باید مدیران متولی تدابیر و برنامه های دقیق و صحیح برای حل کم آبی ارایه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با محوریت بحران آب اظهار کرد: کم آبی یکی از مشکلات اساسی مردم استان به ویژه کشاورزان بوده و نیاز است که مدیران متولی با اتخاذ تدابیر و برنامه‌های دقیق و صحیح، راهکارهای علمی و عملی برای حل کم آبی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه اهمیت نقش آب توجه جدی تر دستگاه‌های اجرایی را برای پیشگیری از تشدید بحران آب و مدیریت بهینه آن می‌طلبد، گفت: هیچ گونه تسامح و کم کاری و بی توجهی به این مسئله قابل قبول نیست و برخوردهای قاطع قانونی با افراد متخلف انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: از سازمان‌های نظارتی تقاضا داریم تا نظارت‌های دقیق، جامع، کامل و مستمر و مداومی بر نحوه عملکرد دستگاه‌ها و مدیران حتی مدیران سابق داشته باشند تا در صورت مشاهده هرگونه ترک فعل در دوران تصدی که موجب بروز معضلات و مشکلات شده، پرونده‌های تخلف تشکیل شود و برخوردهای لازم قضائی با فرد متخلف انجام شود.

کثیرلو همچنین تصریح کرد: دستگاه قضائی با هرگونه اقدامات قانونی دستگاه‌های اجرایی برای کاهش بحران آب در منطقه حمایت قضائی می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در این جلسه با تشریح اهمیت آب و نقش حیاتی آن در اقتصاد و سلامت هر کشور گفت: استان اردبیل و بخصوص دشت مغان یکی از مناطق استراتژیک اقتصادی در تأمین بخش اعظم محصولات کشاورزی در کشور است.

آفاقی بیان کرد: با توجه به اقدامات کشور ترکیه در سدسازی بر بستر رودخانه ارس و مشکلات و تبعات جدی آن بر تأمین آب استان و استان‌های همجوار از مسئولین متولی تقاضا داریم تا پیگیری‌های جدی بین المللی برای جلوگیری از سدسازی‌ها بر روی رودخانه ارس و محفوظ نگه داشتن حقابه جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: مسلماً تنش آبی موجب وقوع بسیاری از جرایم و آسیب‌ها خواهد بود لذا توجه جدی به این مسئله ایجاب می‌کند تا اقدامات جدی در حوزه اصلاح الگوی مصرف، تغییر الگوی کشت، بهینه سازی مصرف با بهره مندی از ظرفیت نهادهای فرهنگی از جمله نشریات و رسانه‌ها به ویژه ظرفیت‌های صدا و سیمای ملی در آگاه سازی های عمومی از وضعیت آب صورت گیرد.

در این جلسه اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و عملکردها به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکارها و پیشنهادات در خصوص اصلاح الگوی مصرف آب در استان پرداختند.

کد خبر 5487802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha