۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۲۴

غفاری:

مهمترین چالش پیش روی کرمان مساله کمبود آب است/ لزوم جلوگیری از برداشت های بی رویه از ذخایر آب زیرزمینی

مهمترین چالش پیش روی کرمان مساله کمبود آب است/ لزوم جلوگیری از برداشت های بی رویه از ذخایر آب زیرزمینی

کرمان - خبرگزاری مهر: کارشناس حفاظت محیط زیست استان کرمان بر لزوم جلوگیری از برداشت های بی رویه از ذخایر آب زیرزمینی این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی غفاری کارشناس آب و خاک به نمایندگی از اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان عصر سه شنبه در جلسه کارگروه پدافند غیر عامل با تشریح وضعیت فعلی حاکم بر محیط زیست طبیعی و انسانی کرمان، مهمترین چالش پیش روی این استان را مساله کمبود آب و برداشت بی رویه از ذخایر آب زیرزمینی و استقرار نامناسب برخی صنایع و همچنین کاهش تنوع زیستی ناشی از انقراض گونه ها دانست.

وی در ادامه و به بیان راهکارهایی در خصوص بهبود وضعیت موجود پرداخت و گفت: تغییر رویکرد نهادهای تصمیم گیرنده استان کرمان و جلوگیری از اقدامات بخشی نگر بدون توجه به ابعاد زیست محیطی اجرای طرح ها، جلوگیری از برداشت های بی رویه و غیر قانونی از ذخایر آب زیرزمینی، حفظ تنوع زیستی و مدیریت شکار و صید برای حل چالش های پیش روی استان کرمان ضروری است.

این مسئول ادامه داد: جلوگیری از ورود سلاح های غیر مجاز و توجه به بحث مدیریت پسماندهای خاص با محوریت مواد زائد خطرناک و همچنین رعایت اصول حفاظت و پدافند غیر عامل در استقرار صنایع مادر و صنایع ویژه از جمله راهکارهای بهبود وضعیت موجود است.

غفاری در پایان ضمن اعلام آمادگی اداره کل استان کرمان برای برنامه ریزی و اجرایی کردن برنامه های پدافند غیر عامل استان خواستار همکاری کلیه نهادهای ذیربط ، در پیشبرد برنامه های پدافند غیر عامل در حوزه زیست محیطی استان شد.
 

کد خبر 2165531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha