۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹

از فردا؛

روند افزایشی دما در خراسان رضوی آغاز می‌شود/کاهش بارندگی در استان

روند افزایشی دما در خراسان رضوی آغاز می‌شود/کاهش بارندگی در استان

مشهد ـ کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا روند افزایشی دما در استان آغاز می شود به گونه‌ای که در نیمه شمالی استان از خنکی دمای هوا کاسته و هوای گرم حاکم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی قاینی‌پور اظهار کرد: امروز در قسمت‌های شمالی استان بارش‌های پراکنده وجود دارد و نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی حاکی از کاهش بارندگی است به گونه‌ای که فردا و پس فردا این بارش‌ها به نواحی کوهستانی شمالی استان محدود می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین میزان بارش روز گذشته در استان خراسان رضوی از درگز با ۵.۲ میلی‌متر گزارش شد و این در حالی است که در شهر مشهد و از ایستگاه فرودگاهی شهر مشهد نیم میلی متر به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: امروز نیز وزش باد در برخی نقاط استان همچون نوار شرقی و جنوبی به صورت شدید پیش‌بینی شده است که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه با بروز خسارت و کاهش کیفیت دما همراه خواهد بود.

قاینی‌پور افزود: قوچان با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و مه‌ولات با بیشینه دمای ۳۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: پیش بینی می‌شود دمای هوای شهر مشهد با یک درجه افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۹ درجه بالای صفر برسد.

کد خبر 5489566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha