۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۰۱

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

نسل جوان استان سمنان با ورزش پهلوانی آشنا شود

نسل جوان استان سمنان با ورزش پهلوانی آشنا شود

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر ضرورت آشنایی نسل جوان استان با ورزش پهلوانی تاکید کرد و گفت: باید از پیشکسوتان این عرصه کمک گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر سه شنبه در نشستی با ورزشکاران رشته‌های پهلوانی استان سمنان به میزبانی دفتر خود درباره ویژگی‌های این ورزش، تاکید کرد: جوانمردی و پای‌بندی به اعتقادات از مهمترین ویژگی‌های این ورزش است.

وی با بیان اینکه مهمترین معیار ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اخلاق است، ابراز کرد: این ورزش همچنین ادب و گذشت را می‌آموزد که مهمترین ویژگی‌ها برای تربیت نسل آتی محسوب می‌شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مسئولان در راستای ترویج این رشته تلاش کنند، گفت: نسل جوان استان با ورزش پهلوانی آشنا شود و برای این کار باید از پیشکسوتان این عرصه کمک گرفت.

مطیعی با بیان اینکه ورزش باستانی و پهلوانی در روحیه جوانان ما تأثیر بسزایی خواهد داشت، بیان کرد: ترویج ورزش پهلوانی ورزشکاران با شخصیت و منش امام علی (ع) ویژگی مهمی است که باید اساس ترویج این ورزش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در ورزش زورخانه‌ای توجه به ارزش‌ها و اعتقادات اثر و جایگاه مهمی دارد، گفت: پیشکسوتان در این عرصه کمک کنند تا بتوانیم جوانان استان را وارد ورزش پهلوانی کنیم.

کد خبر 5492782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدصالح چگینی خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 0
      بامنش پهلوانی اشنا کرد که حتی اگردراسکیت وبدنسازی ونرمش هم باشند پهلوانند