۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

مطالعات تمام راه های استان اردبیل امسال تکمیل می شود

مطالعات تمام راه های استان اردبیل امسال تکمیل می شود

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مطالعات تمام راه‌ها و محورهای استان اردبیل در سال‌جاری به اتمام رسیده و این پروسه تکمیل می‌شود.

محبوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نقش راه‌های مواصلاتی و شریانی در توسعه بخش حمل و نقل، ترانزیت کالا، جابه‌جایی مسافران و گردشگران نقش ممتاز و بی‌نظیر است و پیشرفت اقتصادی هر منطقه را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل بر اساس آخرین ارزیابی‌ها ما به ۸۰۰ کیلومتر توسعه بزرگراه نیاز داریم تا محورهای مواصلاتی ایمن و استانداردی را شاهد باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه در حال حاضر در حال بهره‌برداری است، گفت: عملیات احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه و جاده چهار خطه نیز در حال اجرایی شدن است.

حیدری افزود: مطالعات ۲۶۵ کیلومتر بزرگراه نیز در حال انجام است که امسال در مجموع کل مطالعات راه‌های مواصلاتی و شریانی استان اردبیل به اتمام می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در چهار تا پنج سال اخیر مطالعات راه‌های شریانی استان اردبیل در تبدیل به بزرگراه به انجام رسیده و یا در مرحله نهایی است که از جمله این محورهای مواصلاتی مهم می‌توان به بزرگراه اردبیل – آستارا، اردبیل – نیر – سراب، اردبیل – مشگین‌شهر – اهر، گرمی – بیله‌سوار و پارس‌آباد – مشگین‌شهر اشاره کرد که به طول تقریبی ۴۵۰ کیلومتر در یک لوپ منظم در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: محور اردبیل – سرچم، اردبیل – نیر – سراب و جاده اصلی کلور – درام نیز در جنوب استان اردبیل در حال اجراست که مطالعات آن به اتمام رسیده و پروژه با روند مناسبی توسط پیمانکاران در حال انجام است.

کد خبر 5493197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha