۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۶

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال:

سلاح‌های شکاری غیرمجاز امنیت حیات وحش منطقه را تهدید می‌کند

سلاح‌های شکاری غیرمجاز امنیت حیات وحش منطقه را تهدید می‌کند

خلخال- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: افزایش نگهداری سلاح‌های شکاری غیرمجاز در خلخال نشان از تهدید حیات وحش منطقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت‌الله جوانمردی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست با معاونان و مسئولان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال اظهار کرد: شاهد افزایش کشف و نگهداری، حمل و استفاده از سلاح غیرمجاز در مناطق حفاظت شده شهرستان خلخال هستیم که افزایش کشفیات سلاح شکاری غیرمجاز حاکی از تهدید جمعیت جانوری این شهرستان است.

وی از افزایش کشفیات سلاح قاچاق در شهرستان خلخال خبر داد و تصریح کرد: این موضوع در ۲ ماهه اول امسال حاکی از تهدید حیات وحش منطقه از سوی دارندگان سلاح شکاری غیرمجاز در این شهرستان است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: با تلاش و پیگیری محیط‌بانان این اداره، سه قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و قاچاق از شکارچیان متخلف در داخل منطقه حفاظت شده آق‌داغ این شهرستان کشف و ضبط شد.

جوانمردی افزود: به دنبال گزارش دریافتی از طرف همیاران و دوستداران محیط زیست در زمینه وقوع شکار غیرمجاز پرندگان وحشی در زیستگاه‌های مناطق آزاد بخش شاهرود، محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست با همکاری پلیس امنیت و اطلاعات این شهرستان اقدام به جمع‌آوری اطلاعات و تحقیقات نامحسوس کرده و پس از کسب مجوزهای لازم در ۲ مأموریت جداگانه در روستاهای توابع بخش شاهرود، سه قبضه اسلحه شکاری قاچاق و غیرمجاز را کشف و توقیف و هر سه شکارچی متخلف پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به حوزه قضائی منطقه معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری چهار قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز کشف و ضبط شده است، خاطرنشان کرد: افزایش موارد مربوط به نگهداری، حمل و استفاده از سلاح غیرمجاز در مناطق حفاظت شده این شهرستان، تهدیدی بزرگ برای جمعیت جانوری این شهرستان است.

جوانمردی اضافه کرد: آمار مربوط به کشف و ضبط سلاح‌های قاچاق شکاری و گلوله‌زنی جنگی خلخال در طول سال گذشته بیش از ۲ برابر سلاح‌های قاچاق کشف شده در مناطق مختلف استان اردبیل است.

وی از کشف و ضبط ۳۸ قبضه سلاح شکاری قاچاق در سال قبل و نیز افزایش پرونده‌های تخلفات شکار از سوی دارندگان سلاح مجاز شکاری خبر داد و بیان کرد: صدور مجوز نگهداری سلاح شکاری گلوله‌زنی برای ساکنان روستاهای واقع در داخل منطقه حفاظت شده این شهرستان نیز تهدید جمعیت کل و بز وحشی منطقه است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال با تقدیر از همکاری دوستداران محیط زیست در کمک به کشف موارد استفاده از سلاح‌های شکاری غیرمجاز و اقدام مخفیانه برای شکار وحوش در منطقه گفت: گشت و کنترل شبانه‌روزی مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال در مناطق تحت مدیریت در منطقه حفاظت شده آق‌داغ و مناطق آزاد به طور جدی و مستمر ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5498323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha