در رام الله؛

وزیر خارجه ترکیه با همتای فلسطینی خود دیدار و گفتگو کرد

وزیر خارجه ترکیه با همتای فلسطینی خود دیدار و گفتگو کرد

وزیران خارجه ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله با هم دیدار و درباره تازه ترین تحولات فلسطین اشغالی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، مقامات ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه در پایان دومین نشست کمیته مشترک وزیران دو طرف در مقر وزارت امور خارجه فلسطین در شهر رام الله کرانه باختری، ۹ توافقنامه و یادداشت تفاهم امضا کردند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه و «ریاض المالکی» همتای فلسطینی وی در این نشست، ۶ توافقنامه امضا کردند و سپس ۳ توافقنامه توسط مقامات دو طرف در بخش‌های مختلف امضا شد.

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین سفر همتای ترکیه‌ای خود به سرزمین‌های فلسطینی را «بسیار مهم» توصیف کرد و در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از امضای این توافقنامه‌ها، گفت: دو طرف وضعیت آرمان فلسطین و نگرانی‌ها درباره آن را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

ریاض المالکی در این خصوص افزود: من شرایط در اراضی فلسطینی و جنایات جنگی روزانه اسرائیل علیه مردم فلسطین را برای وزیر ترکیه‌ای توضیح دادم و مفصل درباره روابط دوجانبه صحبت کردیم.

وی ادامه داد: ما شاهد توجه ویژه ترکیه به تحولات فلسطین هستیم و در تمامی مواردی که مطرح شده است، اتفاق نظر وجود دارد. این نشست نشان دهنده توسعه سیاسی بین دو کشور در بالاترین سطوح است.

المالکی ادامه داد: ما با استناد به یک پایگاه قوی و اصیل در روابط دوجانبه حرکت می‌کنیم و در حال توسعه آن و نهادینه کردن روابط سیاسی و سایر ابعاد هستیم.

وزیر خارجه فلسطین جلسات کمیته مشترک را موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت آنها توافق کردند که دور سوم آن در سال آینده برگزار شود.

وزیر خارجه ترکیه نیز در این نشست خبری مشترک گفت: راه حل تشکیل دو دولت برای ما بسیار حائز اهمیت است و اقدامات یکجانبه، فرصت صلح را به سرعت نابود می‌کند.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه ظهر امروز سه شنبه وارد رام الله شد. اوغلو با ریاض مالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد. او همچنین قرار است با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان نیز دیدار کند.

این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند چاووش اوغلو صبح چهارشنبه مذاکرات خود را با مقامات اسرائیلی و در رأس آنها «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه این رژیم آغاز خواهد کرد.

به گفته این منابع، اوغلو با وزیر گردشگری اسرائیل نیز دیدار خواهد کرد.

کد خبر 5498648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha